فضای مجازی یکی از عوامل تردیدافکنی در مصرف شیر

ریال نیوز : دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران فعالیت‌های منفی در فضای رسانه‌ای را یکی از عوامل پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور عنوان کرد.

به گزارش ریال نیوز ، محسن نقاشی در اجلاس روز جهانی شیر که به میزبانی دانشگاه آزاد قزوین برگزار شده بود با بیان این‌که شیر اولین غذای انسان از بدو تولد است و بعنوان یکی از کامل‌ترین موادغذایی نقشی اساسی در رشد کودک، و سلامتی بزرگسالان ایفا می‌کند افزود : مصرف روزانه یک لیوان شیر می‌تواند به میزان قابل‌توجهی به افزایش سلامتی کمک کند .

وی با بیان این که متاسفانه مصرف سرانه شیر در میهن عزیزمان پایین تر از نرخ سرانه دنیا است گفت : هجمه هایی که در فضاهای رسانه ای افراد غیر متخصص نظرات غیر کارشناسانه ای را مطرح می‌کنند باعث تردید مصرف کنندگان در مصرف شیر می‌شود .

وی با اشاره به این که افزایش تولید شیر با کیفیت در جهان یکی از موارد مهمی است که از سال ۱۸۸۳ به آن پرداخته شده است اظهار داشت : به جهت اهمیت موضوع شیر سالم و مصرف مناسب سازمان غذا و کشاورزی «فائو» ، در سال ۲۰۰۱ دوم ،ماه ژوئن را به‌عنوان روز جهانی شیر گرامی اعلام کرد.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران درادامه تصریح کرد: دلیل انتخاب این روز به عنوان روز جهانی شیر از این بابت اهمیت دارد که نقش و اهمیت دولت‌ها در تامین و زمینه‌سازی برای تولید شیر با کیفیت از یک سو و از سویی دیگر نقش مردم به عنوان مصرف‌کننده‌های نهایی و اصلی شیر بازبینی شده و مورد بررسی قرار گیرد .

نقاشی در این اجلاس از فراهم کردن بستر همکاری صنعت و دانشگاه بصورت عملیاتی توسط فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران برای معرفی و آموزش عملی دانشجویان در کارخانجات خبر داد .

گفتنی است ؛ نخستین جشنواره «شیر و فرآورده های آن» به همت انجمن علمی گروه مهندسی صنایع غذایی و با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده مهندسی صنایع و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و با حضور جمعی از مدیران شرکت های مطرح کشور در تولید شیر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا