بازدید خبرنگاران از پروژه های شهر محمدیه قزوین

ریال نیوز : خبرنگاران قزوینی با حضور شهردار محمدیه از پروژه‌های شهر محمدیه در استان قزوین بازدید کردند .

به گزارش ریال نیوز ، شهردار محمدیه با اشاره به این‌که در تلاش هستیم محمدیه را به شهر بدون جوی محمدیه، تأکید کرد: در محمدیه پروژه لوله‌گذاری ۶ هزار متر انجام شده است، از لوله ۱۸۰۰ متر استفاده کردیم که این لوله چند مزایا دارد از جمله افزوده شدن به عرض خیابان، بهبود عبور و مرور، ارتقای بهداشت عمومی از لحاظ جوب و ایمنی عابر می‌شود؛ برای این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است و پیش‌بینی کرده‌ایم ۱۰ هزار متر لوله‌گذاری در سال جاری نیز انجام شود. 

وی عنوان کرد: در شهر محمدیه پایانه حمل و نقل مسافربری یا پارک‌سوار وجود نداشت که در راستای کاهش زمان حمل و نقل مسافر، پارک‌سوار در این شهر ایجاد کردیم و با این اقدام از معطلی مسافر کاسته شد. 

پیری بیان کرد: هم اکنون ۱۹ اتوبوس برای مسیر مهرگان و محمدیه وجود دارد، پس از رایگان شدن اتوبوس در محمدیه و مهرگان روزانه حدود ۱۵ هزار نفر از این خدمات استفاده می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: برای خدمات بهتر اتوبوسرانی در این شهر ۱۰ اتوبوس و ۷ ون خریداری کرده‌ایم که هم اکنون ۳ اتوبوس و ۲ ون را تحویل گرفته‌ایم و به مجموعه حمل و نقل این شهر اضافه شده است. 

شهردار محمدیه تصریح کرد: پروژه تجاری، فرهنگی و اداری مراوید سال ۸۷ شروع کلید خورده است اما مدت ۵ سال رها شده بود؛ مساحت این پروژه ۲۰ هزارو ۵۰۰ متر مربع است در ۵ طبقه تعریف شده، یک سینما و حدود ۳۱۰ مغازه دارد. 

وی افزود: ما در این دوره عزم شورا و شهرداری را به کار گرفته‌ایم تا این پروژه بهره‌برداری شود، مشکلات اداری این پروژه حل شده است، میزان ۶۰ میلیارد تومان به ستاد اجرایی امام خسارت پرداخت کرده‌ایم و بانک گردشگری سهام پروژه را خریداری کرده است، سند پروژه به نام شهرداری است و ۲۰ درصد از سند را به نام سرمایه‌گذار انتقال داده‌ایم. 

این مسئول بیان کرد: زیر سازی بلوار شهید بابایی که پیش از این کمربندی بود و ماشین سنگین تردد می‌کرد را تعمیر کرده‌ایم و حدود ۲۲ هزار متر مربع عملیات عمرانی در این محل انجام شده است؛ پروژه منطقه ۷ آماده ساخت و ساز است و اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای این پروژه باید صرف شود. 

وی خاطرنشان کرد: پروژه پارک شهر محمدیه ۱۱ هکتار مساحت دارد و تمام امکانات برای تکمیل این پروژه آماده است؛ پروژه احداث پارکینگ در مهرگان برای پارک ماشین سنگین‌ نیز حدود پنج هکتار مساحت دارد که چهار هکتار آن برای پارکینگ و یک هکتار آن برای حدود ۸۰ مغازه تعمیرگاهی در نظر گرفته شده و این پارکینگ بزرگترین پارکینگ شهری است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا