مصرف آب در قشم بالا رفت

ریال نیوز : مديرعامل شركت آب و برق و تأسیسات منطقه آزاد قشم گفت: ميزان مصرف آب در قشم ۶۰ درصد افزايش يافته و مصرف بهينه لازمه مديريت شرايط موجود است.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شهرام داوري بابیان اين مطلب افزود: در روزهاي نخست نوروز ۱۴۰۱ (از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردين ۱۴۰۱) ۹۴ هزار و ۶۳۷ مترمكعب آب در قشم مصرف شد.

وي ادامه داد: ميزان مصرف در نوروز ۱۴۰۲ به ۱۵۶ هزار و ۱۵۱ مترمكعب رسيده كه بيانگر رشد ۶۵ درصدي است.

مديرعامل شركت آب و برق و تأسیسات منطقه آزاد قشم بيان كرد: اين در حالي است كه ميزان توليد آب در اين بازه زماني از ۹۶ هزار و ۸۰ مترمكعب با ۳۵ درصد رشد به ۱۳۱ هزار و ۱۵۱ مترمكعب رسيده است.

داوري تصريح كرد: مازاد مصرف تا به امروز از مخازن ذخيره تأمین شده و انتظار است شهروندان و گردشگران مصرف بهينه آب را مدنظر داشته باشند.

وي اظهار داشت: از عمده دلايل بروز اين رخداد افزايش شديد اسكان در منازل مسكوني به‌ویژه در روستاي طولا است به‌نحوی‌که مصرف آب در اين منطقه از حداكثر ۳ هزار مترمكعب به ۶ هزار و ۵۰۰ مترمكعب افزايش يافته است.

مديرعامل شركت آب و برق و تأسیسات منطقه آزاد قشم گفت: طرح نوروزي نام‌نویسی منازل مسكوني براي ثبت به‌عنوان خانه مسافر پيش از نوروز اجرا شد كه از طريق آن بتوان منازل هدف را شناسايي و در صورت نياز نسبت به آب‌رسانی با تانكر اقدام شود كه متأسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

داوري خاطرنشان كرد: هیچ‌گونه مشكلي در تأمین آب هتل‌ها، كمپ پارک‌ها و ديگر اماكن عمومي وجود ندارد و مشكل تنها مربوط به افزايش بی‌رویه آب در منازل مسكوني است كه با مصرف بهينه می‌توان در كمتر از يك هفته نسبت به احياي كليه ذخاير مخازن و بازگشت به شرايط مطلوب اقدام كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا