شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ایزو ۵۰۰۱ گرفت

ریال نیوز : شركت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي ايران با انجام اقدامات لازم موفق به دريافت گواهينامه سيستم مديريت انرژي بر مبناي ايزو 50001 ويرايش 2018 شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، در اين شركت تاكنون از مجموع 10 شركت پالايشي موجود 9 پالايشگاه ضمن استقرار سيستم مديريت انرژي، گواهينامه ايزو 50001 را از سال هاي قبل دريافت كرده اند و در آينده نزديك تغييرات ويرايش جديد نيز پياده سازي خواهد شد.

شركت نفت ستاره خليج فارس نيز در حال برنامه‌ريزي و انجام فرايندهاي لازم براي استقرار و پياده سازي سيستم مديريت انرژي است كه اميد مي رود در آينده نزديك موفق به دريافت گواهينامه شود.

همچنين در شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران هر 12 منطقه شركت در سراسر كشور موفق به دريافت گواهينامه ايزو 50001 شده‌اند و در شركت ملي پخش نيز 5 منطقه عملياتي گواهينامه مذكور را دريافت كرده‌اند.

رئيس مطالعات و مديريت انرژي شركت ملي پالايش و پخش در اين خصوص اظهار كرد: هرچند سهم مصرف انرژي در ساختمان هاي ستادي شركت در تهران از مجموع انرژي مصرفي در كل شركت و شركت‌هاي تابعه بسيار ناچيز و تنها 0.05 درصد است، اما استقرار سيستم مديريت انرژي با هدف ساختارمند كردن فرايندهاي مرتبط مانند مصرف بهينه حامل هاي انرژي، آگاهي بخشي و فرهنگ سازي در راستاي مديريت انرژي، مديريت سيستم هاي سرمايش، گرمايش، روشنائي و … و همچنين ترغيب و ايجاد انگيزه در شركت‌هاي ستادي انجام شد و با برگزاري مميزي شخص ثالث توسط شركت CB بين المللي خوشبختانه مراحل مميزي با موفقيت سپري شد.

به گفته عباس عبدلي با توجه به اهميت مقوله “مديريت انرژي” و در راستاي نظام مند كردن فرايندهاي مختلف سازماني در جهت بهينه‌سازي مصرف انرژي از سال گذشته استقرار سيستم مديريت انرژي در سطح ساختمان هاي ستادي شركت در تهران در دستور كار قرار گرفت و پروژه اي در دو بخش “انجام مميزي تخصصي انرژي” و استقرار سيستم مديريت انرژي بر مبناي ايزو 50001 ” تعريف شد كه پس از اخذ مجوز هاي لازم و طي مراحل قانوني،‌ از اسفند سال 99 فرايند اجرائي كار آغاز شد.

گفتني است، در اين پروژه ساختمان هاي ستادي شركت شامل سه ساختمان غدير، شماره يك و شماره دو مورد مميزي تخصصي انرژي قرار گرفتند و با اندازه گيري هاي انجام شده و تحليل و آناليز اطلاعات، سهم مصارف بخش هاي مختلف ساختمان ها شامل سرمايش، گرمايش، روشنائي، سيستم هاي اداري و … مشخص شده و فرصت هاي بهبود سيستم نيز شناسائي و در ادامه دستورالعمل ها، رويه هاي اجرائي و مدارك و مستندات مورد نياز سيستم مديريت انرژي تهيه گرديده و آموزش هاي مرتبط نيز برنامه ريزي و اجرائي شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا