مناطق آزاد به دنبال تحقق «جهش سرمایه گذاری و صادرات»

ریال نیوز : مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: امسال بدنبال تحقق دو پروژه بسیار مهم «جهش سرمایه گذاری و صادرات» در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم.

به گزارش ریال نیوز ، «حجت‌الله عبدالملکی» شامگاه چهارشنبه (10خردادماه) در آیین تكريم سرپرست سازمان و معارفعه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه دولت مردمی برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد عزم جدی دارد، اظهار کرد: مفتخریم که اعلام کنیم، فقط در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران توانستیم تفاهم نامه جذب سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد را به امضا برسانیم که در نوع خود کم نظیر است.

عبدالملكي ادامه داد: از 370 بسته سرمایه گذاری تهیه شده در مناطق آزاد کشور، 50 بسته متعلق به منطقه آزاد کیش است و نشان از اهمیت این جزیره زیبا در توسعه اقتصادی دارد.

وي با تاکید بر این‌که دولت معتقد به رشد مناطق آزاد تجاری است، بیان کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نقش محوری در تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقاء تراز تجاری بر عهده دارند.

مشاور رییس جمهور با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصاد ملی، افزود: بیش از 70 درصد تجارت خارجی جمهوری اسلامی از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود.

عبدالملکی، به صادرات 1.7 میلیارد دلاری ایران از طریق مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: یک سوم صادرات غیرنفتی کشور از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود که بر اهمیت این مناطق در رشد اقتصادی کشور تاکید دارد.

وي با بیان این که برای اولین بار در کشور، تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران سال گذشته مثبت شد، اضافه کرد: تراز مثبت 700 میلیون دلاری مناطق آزاد طی سال گذشته نشاگر نگاه پویا به این مناطق توسط دولت مردمی است.

مشاور رییس جمهور ایجاد جهش اقتصادی را از اهداف اصلی دولت عنوان کرد و ادامه داد: رشد و توسعه مناطق آزاد در این راستا نقش تعیین کننده‌ای در رسیدن به این هدف مهم بر عهده دارد.

عبدالملکی، به برگزاری رویدادهای بزرگ سرمایه گذاری در مناطق آزاد نیز اشاره کرد و گفت: تا آخر امسال تعداد 10 رویداد بزرگ سرمایه گذاری داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و هر فصل حدود 350 پروژه جدید را عرضه و در اختیار سرمایه قرار خواهیم داد.

وي همچنین با قدردانی از عملکرد سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار کرد: آقای پورزادی مدیریت خوبی در ایام نوروز داشته و امانت دار خوبی بودند که به عنوان عضو تیم مدیریتی جدید نیز در توسعه منطقه اثر بخش خواهند بود.

دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، رحیم سرهنگی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش را مدیری در تراز ملی توصیف کرد و گفت:‌ این جوان 40 ساله در تراز گام دوم انقلاب و یک نخبه علمی شناخته شده در تراز ملی است؛‌ ما به دنبال احیای ثبات مدیریتی در منطقه آزاد کیش بودیم که در همین راستا حکم سه ساله مدیرعامل جدید امضا شد که شاید در آینده‌ای نه چندان دور مدت زمان حضور ایشان در کیش به عنوان مدیرعامل به بیش از 6 سال برسد.

عبدالملكي در پایان با اشاره به ماهیت گردشگری کیش، بیان کرد: به دنبال ایجاد یک برند جهانی در کیش هستیم.

طی مراسمی از زحمات «سعید پورزادی» به عنوان سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد کیش قدرانی و «رحیم سرهنگی» نیز به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معارفه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا