میزبانی کتاب در دایره‌المعارف ایرانشناسی

ریال نیوز : کتابی چهارجلدی با عنوان دایره‌المعارف وزن و قافیه تالیف مهدی شمسایی در مرکز دایره‌المعارف ایرانشناسی به میزبانی پروفسور حسن امین، فیلسوف، حقوقدان و ایرانشناس معرفی و رونمایی شد.

به گزارش ریال نیوز ، در این مراسم که روز آدینه ۲۲ دی ۱۴۰۲ در مرکز انتشارات دایره‌المعارف ایرانشناسی منعقد شد، تعداد زیادی از اهالی شعر و ادب و فرهنگ و هنر شرکت داشتند و برنامه با مجری‌گری دکتر پریوش ابراهیمی اجرا شد.

شخصیت های علمی، ادبی. فرهنگی و هنری که در این مجلس سخنرانی و شعرخوانی کردند، عبارتند از: دکتر محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حجت الاسلام محمدعلی نظام زاده سرپرست سابق سازمان اوقاف کشور، مهندس حبیب الله انیسی پور از پیشکسوتان صدا و سیما، دکتر زرین کشاورز از رادیو تهران، رضا فیاضی کارگردان، نویسنده و شاعر، تورج فرامرزی کارگردان و بازیگر، روزبه یقینی زنجانی منتقد ادبی و در پایان شخص مهدی شمسایی کارگردان و نویسنده دایره‌المعارف وزن و قافیه.

چندین شاعر و ادیب دیگر از جمله غلامحسن فخیمی متخلص به مرآت ابهری، سرهنگ علیرضا بشکوه (متخلص به راهی)، ابوالفضل حبیبی، فهیمه سادات موسوی، محمدصادق میرمحمدی میگونی، زهرا میرهاشمی، محمود رفیعی (یادها) و …. نیز سروده های خود را قرائت کردند.

استادان فرهیخته دیگری نیز با حضور خود بر رونق مجلس افزودند، مانند مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون، دکتر صفی الله ملکی جامعه شناس و کارشناس رادیو فرهنگ، دکتر خسرو خوانساری عضو هیئت علمی پژوهشکده میراث فرهنگی، استاد عباس رحیمی نگارگر مبدع سبک نگارینه خط و قهرمان هنرهای رزمی، خانم دکتر محمد از مجمع فلاسفه ایران، دکتر بهنام دارابی مدیر موسسه مدارا و گفتگو، ناصرالدین قاضی زاده مطبوعاتی پیشکسوت، عبدالعلی حسینیون از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، آرزو کاظمی شاعر و کارآفرین، شهروز احمدی کنشگر مدنی، ابراهیم حقی بستان آبادی شاعر و نویسنده.

سخنرانی پایانی و معرفی کتاب را پروفسور امین رئیس انجمن ادبی ایران و سرپرست دایره‌المعارف ایرانشناسی برعهده گرفت و توضیحاتی در باره دایره‌المعارف نگاری و اهمیت آن در غنای فرهنگی بیان داشت. در خاتمه بخشی از نمایشنامه اثر مهدی شمسایی دکلمه شد و مجلس با گرفتن عکس های یادگاری پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا