ضرورت بهره مندی از ظرفیت جوانان در توسعه

ریال نیوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در آیین تجلیل و تکریم جوانان برتر استان تهران و گرامیداشت روز جوان گفت: برنامه های این سازمان با پشتوانه به ظرفیت جوانان و حضور فعال این قشر تاثیرگذار تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «علاءالدین ازوجی» که 24 اسفند ماه در آیین تجلیل و تکریم جوانان برتر استان تهران به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان سخن می‌گفت، اظهار داشت: با توجه به همت مدیران عالی استان و تکیه به ظرفیت والای جوانان و مشارکت آنان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، افق روشنی در پیش روی قرار دارد.

وی افزود: جوانان منشأ تحول در سیاستگذاری حوزه اجرایی کشور هستند و ساختار جامعه ای که از حضور جوانان تهی باشد از «نعمت جمعیتی» بی بهره است.

«ازوجی» با اشاره به اهمیت استان تهران به عنوان پایتخت سیاسی و اداری کشور و حضورکسب و کارهای فراوان، دانشگاه های بزرگ و مراکز مهم اقتصادی، یادآور شد: برنامه ریزی در استان به سویی است که اتکای بیشتری بر حضور جوانان دارد و کم توجهی به ظرفیت جوانان موجب فاصله گیری کشور از شاخص های مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: حضور جوانان در عرصه های تصمیم گیری و اجرایی موجب شادابی و نشاط اجتماعی می شود و رونق کسب و کارهای جدید و دیجیتال محور، مرهون حضور و تلاش جوانان است.

وی تاکید کرد: در دوران گذشته، ثروت و دارایی هر کشوری به میران برخورداری از اشیاء قمیتی از جمله طلا سنجیده می شد ولی امروزه ثروت هر کشوری با میزان جمعیت جوان آن کشور محاسبه می شود.

«ازوجی»، محور اصلی توسعه بسیاری از کشور ها را حضور جوانان دانست و گفت: اگر چه استان تهران در ابعادی دچار محرومیت است ولی بنا داریم تا از ظرفیت جوانان شهرستان های استان تهران با هدف کاهش آسیب ها، نارسایی‌ها و تقویت توانمندی ها بهره ببریم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا