نانوایان قزوینی سهمیه جدید آرد می گیرند

ریال نیوز : سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مسئولان ارشد استان و سایر متولیان امر، در آینده نزدیک سهمیه آرد نانوایان قزوینی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و با اختصاص سهمیه جدید مشکل توزیع آرد و عرضه نان رفع می‌شود.

به گزارش ریال نیوز ، غلامحسن اسلامی‌صدر ، سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در حاشیه مانور بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: هدف اجرای طرح سهمیه‌بندی آرد نانوایی رضایتمندی مردم و صرفه‌جویی در توزیع آرد بود که اگرچه در کاهش قاچاق و توزیع خارج از شبکه موفقیت‌های خوبی به دست آمد، اما این طرح مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که باید جبران شود.

وی افزود: در مسئله سهمیه‌بندی آرد نانوایان که مسئله‌ای کشوری است تصمیم گرفته شد براساس سامانه‌ای هوشمند آرد به نانوایی‌ها اختصاص داده شود؛ در این سامانه مواردی به عنوان تخلف در نظر گرفته شد اما قبل از اجرای طرح به نانوایان آموزش داده نشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین اظهار کرد: انجام آموزش‌های حداقلی در زمان اجرای طرح نیز نتوانسته بود ابعاد مختلف را به نانوایان نشان دهد بنابراین شاهد کاهش سهمیه نانوایی و به تبع آن سهمیه آرد شهرستان بودیم که تاکنون جبران نشده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از آذر سال ۱۴۰۱ سهمیه آرد شهرستان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد که به دنبال آن شاهد ایجاد صف در نانوایی‌ها بودیم، با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته مسئولان ارشد استانی و متولیان امر، موافقت مسئولان کشوری مقرر شد در سهمیه آرد شهرستان بازنگری شود.

اسلامی صدر یادآور شد: به زودی برای تمام نانوایی‌های سطح شهرستان سهمیه جدید آرد اختصاص داده خواهد شد که با این کار مشکل توزیع آرد و کمبود نان برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آموزش‌های صورت گرفته و آشنایی نانوایان با تخلفات، بعد از این هر نانوایی تخلف کند سهمیه‌اش مجددا کاهش پیدا می‌کند و امیدواریم نانوایان در استفاده از کارتخوان و سامانه طوری عمل کنند که شاهد کاهش سهمیه نباشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین بیان کرد: بعد از اختصاص سهمیه کامل، توزیع سهمیه براساس پایش عملکرد نانوایان و منطقه‌ای صورت می‌گیرد، بنابراین اگر بعد از آن سهمیه نانوایی کاهش پیدا کند نشان از تخلف دارد.

وی یادآور شد: بخشی از سواستفاده‌ها نیز در حوزه حمل آرد اتفاق می‌افتد که در این زمینه نیز نظارت به صورت جدی تر صورت می‌گیرد.

اسلامی صدر با اشاره به میز خدمت نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: در همین راستا یک میز خدمت در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مستقر می‌شود، نانوایان می‌توانند با مراجعه به میز خدمت نسبت به تخلف خود آگاه شوند و دیگر آن را تکرار نکنند، این میز خدمت متشکل از نمایندگان اداره غله، اداره اقتصاد و دارایی و نمایندگان سامانه نانینو است که در اسرع وقت مشکلات را بررسی و حل می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین اطلاعات به صورت لحظه‌ای در اختیار فرمانداری ها قرار می‌گیرد، نانوایان در صورت تکرار تخلف به اداره تعزیرات معرفی و با توجه به تخلف صورت گرفته با آن‌ها برخورد می‌شود؛ هرگونه تخلف نیز به نام صاحب نانوایی ثبت می‌شود و اینطور نیست که مباشرین به عنوان متخلف پاسخگو باشند بلکه صاحبان نانوایی مسئول هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا