نوروز ۱۴۰۲ در رم

ریال نیوز : ایرانیان ساکن شهر رم در این روز‌ها با مراجعه به تنها فروشگاه مواد غذایی ایرانی در پایتخت ایتالیا وسایل مربوط به سفره هفت سین و شیرینی‌های نوروزی را خریداری می‌کنند.

به گزارش ریال نیوز ، رم، معصومی نژاد – ایرانیان ساکن شهر رم در این روز‌ها با مراجعه به تنها فروشگاه مواد غذایی ایرانی در پایتخت ایتالیا وسایل مربوط به سفره هفت سین و شیرینی‌های نوروزی را خریداری می‌کنند. ایرانیان مقیم ایتالیا مانند دیگر هموطنانمان در ایران و دیگر کشور‌های جهان با تزئین و چیدن سفره رنگارنگ و پرنشاط هفت سین در خانه ها و حتی در محل کارشان علاقه خود را به این سنت باستانی نشان می‌دهند.

نوروز ۱۴۰۲ در فروشگاه محصولات غذایی ایرانی در رم


گفتنی است محصولات غذایی ایرانی طرفداران زیادی هم در میان ایتالیایی ها دارد. شمار قابل توجهی از مشتریان این فروشگاه ایرانی را در رم شهروندان ایتالیایی تشکیل می‌دهند.

غذا‌های ایرانی با طعم و عطر منحصر به فردشان، در خارج از مرز‌های کشورمان نیز نه تنها سفره نشین هموطنان خارج از کشور هستند بلکه برای غیر ایرانیان هم تجربه ارزشمندی در نزدیکی با فرهنگ ایرانی به شمار می‌روند. یک شهروند ایتالیایی در گفتگو با حمید معصومی نژاد با تبریک نوروز گفت: « من عاشق غذاهای ایرانی به خصوص فسنجان و زرشک پلو با مرغ هستم. امیدوارم همه در کنار یکدیگر نوروز را با هم جشن بگیریم ».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا