نوسان آنی بورس تا بهمن ادامه دارد

به گزارش ریال نیوز، شاخص کل هم وزن نیز با ۵۳۸ واحد رشد به ۴۵۵ هزار و ۷۰۸ واحد رسید

 نمادهای نوری، تاپیکو، وپارس، رمپنا و فملی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص و نمادهای شستا و شپنا بیشترین تأثیر منفی را بر بورس داشتند.

 علی حیدری، کارشناس بازار سرمایه در توضیح دلایل رشد کم عمق بورس تاکید کرد:آن چه که در حال حاضر در بازار سهام ایران شاهد هستیم حرکات لحظه‌ای که بیشتر ناشی از خوشبینی‌ها به بازار و یا نوعی انتظار خوشبینی از روند آینده سیاسی است که به احتمال اثرات قابل ملاحظه‌ای خواهد گذاشت. وی افزود: یعنی سرمایه‌گذاران فهمیدند که رویکرد اقتصادی مشخصی پایان این دولت نیست. از طرفی هم بودجه ۱۴۰۰ به لحاظ عمرانی و اقتصادی حرفی برای گفتن ندارد.

او ادامه داد: پس با نگاه به تحولات سیاسی حرکت‌های لحظه‌ای را در بازار انجام می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: از این رو می‌توان انتظار داشت که حرکت‌های صعودی بازار سهام که تا بهمن ماه، یعنی زمان آمدن بایدن، بازار به صورت کلی در یک روند و رنج مشخصی نوسان‌های صعودی تجربه می‌کند.

حیدری گفت: تا بهمن ماه این حرکت‌های صعودی لحظه‌ای دلیل بر روند کلی صعودی بازار نیست.

وی با پیش‌بینی وضعیت بازار فردا گفت:انتظار دارم فردا در اول وقت ریزش‌های مقطعی و لحظه‌ای وجود داشته باشد. در برخی از سهام‌های خنثی (خنثی در این مقطع زمانی) مثل بیمه‌ای و بانکی داشته باشیم و اواخر فردا احتمال صعود را در صنایع پتروشیمی بین ۱ تا ۳ درصد می‌دهم.

او با اشاره به اینکه بازار ما بورس واقعی نیست.در حقیقت نام آن همان بازار سهام است، اضافه کرد: مهم‌ترین بحرانی که الان در بازار وجود دارد بحران خوش‌بینی نسبت به تحولات سیاسی آتی است.

وی با اشاره به احتمال چرخش سیاست امریکا و احتمال شکل‌گیری شرایط گفت‌وگوهای دو جانبه و چند جانبه بین جمهوری اسلامی و دیگر کشورها گفت: این اتفاقات می‌تواند زمینه را برای گشایش اقتصادی ایجاد نماید.

وی اضافه کرد:من معتقدم محدوده نوسان شاخص بورس تا بهمن ماه بین ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۱ میلیون ۶۰۰ هزار واحد خواهد بود که ممکن است صعود و نزول‌هایی مقطعی از این محدوده رخ دهد.

او در پاسخ به این سئوال که ترس از کاهش قیمت دلار بازار سرمایه را متاثر کرده است یا خیر؟ گفت: آن چه که بازار سهام ایران و سایر بازارها را با آشفتگی روبرو میکند تورم است.ارز علت تورم نیست، بلکه معلول تورم است. ارز هم به دلیل همین تورم نوسان پیدا می‌کند. اگر در مجموع بازار سهام اصلاح را تجربه کرده به دلیل کاهش انتظارات تورمی ، این اتفاق رخ داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا