بدهی بابک زنجانی به شرکت ملی نفت تسویه شد

ریال نیوز : مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: معادل بدهی که بابک زنجانی داشت کالا دریافت شده و عملا تسویه بدهی‌های وی با شرکت ملی نفت انجام شد.

به گزارش ریال نیوز ، محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که قوه و قضاییه و سیستم‌های نظارتی داشتند معادل بدهی که بابک زنجانی داشت کالا دریافت شده و عملا تسویه بدهی‌های وی با شرکت ملی نفت انجام شد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسان دادگستری، محموله وارد شده از سوی زنجانی به اندازه بدهی او بوده است.

بنابراین گزارش، پنجشنبه هفته گذشته مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران در اطلاعیه‌ای آورده بود: «سرانجام کالا‌هایی متعلق به بابک زنجانی در کشور‌های دیگر شناسایی و با دستور قضایی به کشور منتقل شد. بر اساس گزارش کارشناسان رسمی دادگستری، ارزش این کالا‌ها معادل کل بدهی بابک زنجانی است. محموله واردشده همان‌گونه که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده حاوی دارایی‌های ارزی است که به خزانه بانک مرکزی منتقل شده است، بنابراین با توجه به ارزش دارایی‌های منتقل‌شده بابک زنجانی به کشور و با عنایت به پیش‌بینی تخفیف مجازات در حکم بابک زنجانی، با درخواست عفو بابک زنجانی موافقت شد و مجازات اعدام وی به ۲۰ سال حبس کاهش یافت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 1 =

دکمه بازگشت به بالا