راه اندازی مرکز دانش بنیان در قزوین

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: رویکرد عمده استان در تمام ارکان حاکمیت نگاه جهت دار به سمت دانش بنیان است.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان قزوین که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد عمده استان در تمام ارکان حاکمیت نگاه جهت دار به سمت دانش بنیان است و این مهم به دلیل ظرفیت و عمق و وسعت نگاه استان ساری و جاری شده است.

وی افزود: مدیران استان و کسانی که در دولت سیزدهم انتصاب شده اند علاوه بر داشتن نگاه نخبه گرایانه، مختصات نخبگی هم دارند و امیدوار به این هستیم با ورود آنها شاهد تحولات بزرگی در سطح استان باشیم.

اعلایی گفت: صندوق پژوهش و فناوری که امروز تفاهم نامه آن منعقد می شود باید به شکل کاملا حمایتی در بخش دولتی و خصوصی مورد توجه قرار گیرد که البته باید برای بخش خصوصی تسهیلاتی را در موضوعات قانونی در نظر گرفت.

استاندار قزوین اضافه کرد: پردیس فناوری آبیک یکی از موضوعات اولویت دار استان است که با توجه به ویژگی های جغرافیایی و انسانی استان می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و در این زمينه ورود معاونت علمی و فناوری بسیار تاثیرگذار است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: امروز با حضور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور آیین کلنگ زنی مجموعه کارگاهی شرکت های دانش بنیان برگزار شد که می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای شرکت های دانش بنیان باشد.

وی افزود: در مصوبات سفر رئيس جمهور به استان قزوین مجوز راه اندازی مرکز دانش بنیان برای بخش کشاورزی اعطا شده است که امیدواریم با توجه به عنایت وزیر جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  هرچه سریعتر جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

اعلایی گفت: مجموعه مدیریتی استان قزوین علاقه مند است مجموعه های دانش بنیان را تحت عناوین مختلف در حوزه کشاورزی راه اندازی کند تا بدین وسیله شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر موضوعات علمی در بخش کشاورزی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا