وزیر کار ادعای ایجاد یک میلیون شغل را تایید کرد

ریال نیوز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: نرخ بیکاری نیز در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ کاهش ۷ دهم درصدی یافته است.

به گزارش ریال نیوز ، سید صولت مرتضوی اظهار داشت: اولویت اول دولت ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه معیشت مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر درستی داده‌های این وزارتخانه در خصوص ایجاد یک میلیون شغل گفت: در ستاد وزارت کار و ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سامانه رصد داریم که قادر است واحد به واحد، بخش به بخش و حتی روستا به روستا معدل استان را در زمینه ایجاد اشتغال ارائه کند.

به گفته مرتضوی، آمار مربوط به مشاغل به سه شیوه پیامکی، تلفنی و نظارت‌های میدانی قابل راستی آزمایی است. همچنین آخرین آمار مرکز آمار ایران نیز موید ایجاد یک میلیون فرصت شغلی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ساز و کار اداری مربوط به شمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی تاکید کرد: از طریق بررسی آمار نهایی بیمه شدگان می‌توان ادعای ایجاد شغل و تعداد آن را صحت سنجی کرد که این روش نیز ادعای تحقق یک میلیون شغل را تأیید می‌کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های این وزارتخانه برای تداوم ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۲ از کاهش ۷ دهم درصدی نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بر اساس اعلام مرکز آمار ایران خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا