پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم فردا افتتاح می‌شود

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از افتتاح رسمی پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم توسط رییس جمهوری خبر داد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، سعید محمد روز پنجشنبه در بازدید از این پالایشگاه در جمع خبرنگاران گفت:  پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم روز جمعه به دست دکتر سید ابراهیم رییسی به طور رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ساخت این پالایشگاه را در جزیره قشم زمینه ساز سرمایه گذاری های کلان توسط بخش خصوصی ارزیابی کرد و افزود: قشم برای سرمایه گذاری ظرفیت های بی نظیر و بسیار مناسب و مساعد دارد و از درآمدزایی ارزی بسیار بالایی هم برخوردار است.

محمد افزود: بخشی از این این ظرفیت ها اجرای پروژه های بسیار خوبی است که در سال های اخیر در جزیره صورت گرفته است.

به گفته وی پروژه احداث پالایشگاه بهین پالایش نفت قشم نیز از جمله این پروژه هاست که با ظرفیت تولید  35هزار تن بشکه قیر در روز فاز اول آن آماده بهره برداری است و فاز دوم آن هم با ظرفیت تولید 35هزار بشکه نفت سنگین با 20درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون تن قیر و 6.5 میلیون بشکه نفت سبک در این پالایشگاه تولید می شود تصریح کرد: تولیدات این پالایشگاه عموما صادراتی خواهد بود و یک ارزش افزوده بسیار خوبی برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود این گونه واحدهای بزرگ تولیدی و همچنین بانکرینگ را در جزیره قشم نشانه مساعد بودن شرایط این جزیره برای سرمایه گذاری خواند و از بخش خصوصی، بانک ها و علاقه مندان  دعوت کرد در جزیره قشم سرمایه گذاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا