پرداخت جریمه 210 میلیون دلاری هیوندای و کیا به آمریکا

به گزارش ریال نیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه ناظران ایمنی خودرو در آمریکا اعلام کردند هیوندای موتور و کیا موتورز در آمریکا نتوانستند 1.6 میلیون خودرو را برای مشکلات موتور به موقع فرا بخوانند، این دو شرکت، با پرداخت جریمه بی سابقه 210 میلیون دلاری موافقت کردند.

سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه های ملی آمریکا (NHTSA) اعلام کرد این دو خودروساز کره ای پس از اینکه به آنها گفته شد برخی از اطلاعات در مورد فراخوان ها را به آژانس به صورت نادرست گزارش داده اند، با این جریمه موافقت کردند.

هیوندای در مجموع با پرداخت جریمه مدنی 140 میلیون دلاری شامل پیش پرداخت 54 میلیون دلار، تعهد به صرف40 میلیون دلار برای اقدامات عملکرد ایمنی و 46 میلیون دلار در صورت دیرکرد در پرداخت این جریمه موافقت کرد.

جریمه مدنی که شرکت کیا باید بپردازد در مجموع70 میلیون دلار است، از جمله پیش پرداخت 27 میلیون دلاری، هزینه های 16 میلیون دلاری برای اقدامات ایمنی ویژه و 27 میلیون دلار در صورت دیرکرد در پرداخت.

جیمز اونز، معاون NHTSA گفت: «این بسیار مهم است که تولیدکنندگان به درستی، فوریت مسئولیت‌های فراخوان ایمنی خود را متوجه شوند و اطلاعات را به موقع و بی پرده در مورد تمامی موضوعات مربوط به ایمنی به آژانس ارائه دهند.»

این مصالحه، فراخوان های تولیدات مربوط به سال های 2015 و 2017 را شامل می شود که می تواند به فرسودگی اتاق و خرابی موتور منجر شود.

به عنوان بخشی از این مصالحه، هیوندای 40 میلیون دلار برای ساخت یک میدان آزمایش ایمنی و آزمایشگاه بازرسی در آمریکا و اجرای سیستم های جدید IT برای تجزیه و تحلیل بهتر داده های ایمنی سرمایه گذاری  می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا