پيشنهاد فرهنگى فرماندار براى برج هاى شميران

به گزارش ريال نيوز ،دکتر سیاوش شهریور در درجلسه انحمن کتابخانه های عمومی این شهرستان تاکید کرد:در صورت تحقق این موضوع می‌توان از این ساختمان‌ها به عنوان یک پایگاه فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب و شعرخوانی بهره گرفت.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم کتاب جایگزین تفریحات ناسالم جوانان شود اظهارداشت: قبل از رژه ماشین‌ها در بلوار اندرزگو باید کتاب‌ها رژه بروند.
فرماندار شمیرانات با تاکید بر اهمیت و ضرورت ترویج کتابخوانی و نقش همه بویژه مسئولان در این زمینه تصریح کرد: بنده حتی حاضرم بعد از ساعت اداری به ترویج فرهنگ کتابخوانی حتی از طریق کتابفروشی بپردازم زیرا جامعه ایرانی در خطر است و ما راهی جز اقدامات عملی در این زمینه نداریم.
وی تأکید کرد: تبلیغات فضای شهری و روی بدنه اتوبوس‌ها باید معرفی کتاب باشد.
در ادامه این جلسه رئیس کتابخانه های عمومی شمیرانات نیز از برگزاری کلاس‌های آموزشی در ۱۰ رشته نقاشی، خلاقیت، خوشنویسی، شاهنامه خوانی، مثنوی خوانی، قرآن، داستان نویسی، حافظ شناسی، کانون ادبی و کاردستی برای اوقات فراغت تابستان خبر داد.
به گفته علی محسنی این رشته‌ها در ۲۱ کلاس به صورت رایگان در کتابخانه های عمومی شهرستان عضو می‌پذیرد؛ ۳ معلم به صورت داوطلبانه فعالیت دارند و حق‌الزحمه ای بقیه معلمان از بودجه این نهاد تأمین می‌شود.
وی همچنین اعلام کرد: مسابقه کتابخوانی، نقاشی، عصر شعر و جشن اعیاد مختلف از جمله برنامه‌های این نهاد برای اوقات فراغت تابستان ۹۸ است.
کمال‌الدین محمدیان رئیس شورای اسلامی شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه با اشاره به موضوع کتابخوانی در لابی برج‌ها گفت: در این زمینه باید تلاش کنیم سیاست‌های تشویقی را جایگزین امر و نهی کنیم تا نتیجه بگیریم.
همچنین عبدالرضا علی‌پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات نیز بیان کرد: کتاب‌های کتابخانه ها باید متناسب با سلیقه افراد هر منطقه تهیه شود و این اختیار را به مسئول انجمن‌ها تفویض کنند اما چنین نیست و بسیاری از کتاب‌های پرمخاطب در کتابخانه ها وجود ندارند.
بهمن جلیلیان معاون سیاسی – انتظامی فرمانداری شمیرانات نیز بر ضرورت تخصیص اعتبارات بیشتر به مقوله توسعه فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا