سیمان ارض العماره ۲ هزار تن ظرفیت تولید دارد

ریال نیوز : مدیرعامل شرکت سیمان ارض‌العماره گفت : ظرفیت تولیدی ما 2هزارتن در روز است اما شاید در حدود یک دوم یا یک سوم تقاضای موجود در بازار باشد.

به گزارش ریال نیوز ، دولابی، مدیرعامل شرکت سیمان ارض‌العماره، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به سیاست‌های هلدینگ سیمان ‌فارس خوزستان و سیمان تامین و تاکید مدیرعامل شستا، در جریان بازدیدی که اواخر سال ۱۴۰۱ از این کارخانه داشتند، افزایش سرمایه‌گذاری در کشور عراق ناظر به گسترش بازار صادراتی در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضمن بررسی در صنایع پایین‌دستی صنعت سیمان، تولید سیمان رنگی و همینطور تولید سیمان سفید بحث محصولات پایین دستی سیمان همانند بلوک سیمانی، ای‌سی‌سی و مواردی از این قبیل در دست پیگیری و امکان سنجی است.

مدیرعامل شرکت سیمان ارض‌العماره در ادامه یادآور شد: در سال گذشته (2022) ضمن تبدیل محصولات به سیمان آهکی و به‌نوعی سیمان مقاوم، مجوز و مدرک استاندار محصولات نیز کسب کرده‌ایم.

وی افزود: کیفیت سیمان‌مان به گونه‌ای است که پروژه‌های بزرگ کشور عراق تمایل دارند تا اقدام به خرید محصولات کنند و در واقع بیشتر فروش ما در سال گذشته به صورت فله بوده است، بر این اساس در حال حاضر ظرفیت تولیدی ما 2هزارتن در روز است اما شاید در حدود یک دوم یا یک سوم تقاضای موجود در بازار باشد.

دولابی در این خصوص اضافه کرد: به همین علت احداث یک آسیاب دیگر، در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به شعار رشد تولید مزین شده است، در دستور کار ما قرار گرفته، صحبت شده و در حال بررسی است.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و وجود دانش فنی شرکت بسته‌بندی فارس و ‌خوزستان و همینطور وجود خطوط تولید پاکت کاغذی در کشور، انتقال یک خط به عراق جهت تولید پاکت سیمان در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت سیمان ارض‌العماره در ادامه با بیان این که در واقع مصرف خود مجموعه حدود 5 میلیون تخته پاکت در سال است که می‌توانیم این مقدار را خودمان تولید کنیم، گفت: وجود مشترکات فراوان دینی و فرهنگی با کشور عراق، ما را برآن داشته تا به‌عنوان یک بنگاه نگاه‌مان به این کشور ناظر به یک افق استراتژیک برد – برد تعریف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا