خیز تیم هندبال برف فروشان برای صعود به لیگ برتر

ریال نیوز : مالک باشگاه هندبال برف فروشان؛ تنها هدف تیم هندبال برف فروشان شیراز در سال ۱۴۰۳ صعود به لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری ریال نیوز ؛ شهرک برف فروشان در شیراز حدود ۲۰۰ سال پیش که الکتریسته و به طبع از آن یخچال و فریزر کشف نشده بود دارای ۳۶ حلقه چاه برفی سند دار به نام حاج محمدعلی برف فروش داشت که با سود بالا تجارت برف و یخ انجام می‌دادند.

به مرور زمان با کشف الکتریسیته و یخچال مردم دیگر به یخ و برف نیاز نداشتند و با گرم شدن زمین ۳۶ حلقه چاه از بین رفت. چندسال پیش برای کسب در آمد از منطقه برف فروشان پروژه جدید شهرک مسکونی برف فروشان کلید خورد که در ازای واگذاری ۵۸۰ هکتار پارک کوهستانی، ۵۸ هکتار شهرک مسکونی به نام برف فروشان داده شد.

مرحوم حاج محمدعلی برف فروش در وقف نامه خود نیت کمک به مردم را داشت و باتوجه بر اینکه در شیراز مسجد، بیمارستان و مدرسه به اندازه کافی بود تصمیم بر این گرفته شد که از محل درآمد موقوفه به ورزش کمک شود.

محمدحسین ذوالعطا مالک و مدیر عامل تیم هندبال برف فروشان در رابطه با تیم‌داری در هندبال، اظهار کرد: پس از اینکه تصمیم گرفته شد با در آمد موقوفه به ورزش شیراز کمک کنیم، ابتدا در والیبال و سپس در تنیس تیم‌داری کردیم. حدود چهارسال پیش بود که با بازیکنان هندبال شیراز صحبت کردم و متوجه شدم این کلانشهر تیم هندبال ندارد و وظیفه خود دیدیم که به این رشته ورود کنیم.

وی با بیان این‌که برای شهرک برف فروشان نیاز به تبلیغات داشتیم که هزینه تبلیغات محیطی به شهرداری می‌رسید و شهرداری هم در آمد خوب خود را داشت، تصریح کرد: باتوجه به نبود تیم هندبال تصمیم گرفتیم جوانان شیراز را سمت ورزش نگه‌داریم به همین دلیل از لیگ دسته دوم هندبال شروع به تیم‌داری کردیم که همان سال نایب قهرمان شدیم و به لیگ دسته اول هندبال رسیدیم. در حال حاضر حدود دوسال است که در لیگ دسته اول حضور داریم. بازیکنان تلاش کردند، اما کم تجربه هستند.

مدیرعامل تیم هندبال برف فروشان در خصوص حمایت‌های مدیران استانی از تیم هندبال برف فروشان، گفت: متاسفانه مدیران ورزش استان کمکی نمی‌کنند، فاکتورهایی که در این چهارسال هزینه کردیم را دارم. ما برای سالن تمرین و خوابگاه هم پول می‌دهیم که اگر برای این هزینه ها مسئولین ورزشی و سیاسی استان به ما کمک می‌کردند، می‌توانستیم بازیکن به خدمت بگیریم و راهی لیگ برتر شویم، سطح تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کنند با تیم ما زیاد نیست بلکه آن‌ها حمایت مسئولین استانی را دارند.

ذوالعطا با اشاره بر این که خبر میزبانی مسابقات نوجوانان پسر آسیا من را خیلی خوشحال کرد،گفت: سال ۱۳۸۷ در سفر رهبری به فارس زمینی از طرف موقوفه برف فروش به وزارت ورزش و جوانان وقت که زیر مجموعه آن اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است هدیه داده شد و مقام معظم رهبری اعلام کردند که حالا که زمین رایگان در اختیار قرار داده شده باید ورزشگاهی خوب ساخته شود. در سال جاری استادیوم سرپوشیده شش هزار نفری شهید سلیمانی به بهره برداری می‌رسد و مسابقات هندبال قهرمانی آسیا نوجوانان در این سالن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تیم ملی هندبال نو جوانان ایران در گروه A مسابقات آسیایی با تیم‌های عراق و هند هم گروه است. در گروه خوبی قرار گرفتیم و برای صعود شانس زیادی داریم، در مراحل بالاتر هم باید ببینیم قرعه کشی به چه شکل خواهد بود، امیدوارم کشورمان سربلند شود، ماهم سنگر هندبال را حفظ کرده و کمک می‌کنیم.

مدیرعامل تیم هندبال برف فروشان با بیان اینکه به خاطر علاقه مطالعات زیادی در ورزش انجام می‌دهم، تصریح کرد: اکثر کشور‌هایی که در ورزش به جایی رسیدند از رده پایه ورزشی را شروع کردند و هدف گذاری بلند مدت داشتند. به همین دلیل من هم مدرسه هندبال برف فروشان را تاسیس کردم تا نخست خانواده‌ها به ورزش علاقه‌مند شوند سپس فرزندان خود را بیاورند. کشور‌های عربی از رده‌های سنی پایه در هندبال شروع به کار کردند و درحال حاضر تیم‌های قدرتمندی دارند، کشور ماهم جمعیت خوبی دارد و می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

ذوالعطا افزود: تیم هندبال برف فروشان با نام شیراز فعالیت می‌کند و هیچ زمانی استفاده تجاری از این تیم نداشتیم و فقط برای آن خرج کردیم و توقع برگشت هزینه‌ها را نداریم، اما از مسئولین استان می‌خواهیم که همکاری کنند و یکسری هزینه‌ها مانند کرایه سالن را از روی دوش ما بردارند تا بازیکن بخریم و به لیگ برتر صعود کنیم.

وی در پایان گفت: شیراز در رشته هندبال پتانسیل دارد به همین دلیل قصد فعالیت در رشته دیگری را نداریم، هدف تیم شهرک برف فروشان در ۱۴۰۳ صعود به لیگ برتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا