کارمزد بالا نرود ، سی ان جی ها تعطیل می شوند

ریال نیوز : بازرس انجمن صنفی سی ان جی نسبت به ورشکستگی جایگاه داران هشدار داد.

مقداد کریم مقام در گفت‌وگو با ریال نیوز تصریح کرد : جهش ارزی در سال جاری و افزایش نیافتن کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی موجب ورشکستگی جایگاه‌داران و ناتوانی آنان در پرداخت هزینه‌های جایگاه‌ها شده است.

وی افزود: موضوع افزایش کارمزد جایگاه های سی.ان.جی به منظور جلوگیری از بروز اختلال در فعالیت این جایگاه‎‌ها از ماه‌ها پیش در دستور کار بود و جلسات متعددی در این زمینه با نهادهای ذی‌ربط برگزار شده است.

کریم مقام با بیان این که چنانچه اقدامی برای حمایت از صنعت سی. ان. جی انجام نشود تا ۳ ماه آینده اغلب جایگاه‌های سی. ان. جی با رکود فعالیت و تعطیلی مواجه خواهند شد اظهارداشت : جایگاه‌های سی. ان. جی اکنون با ۴۴ درصد ظرفیت کار می‌کنند و این در حالی است که ظرفیت جایگاه‌های سی. ان. جی کشور بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب در روز است. که مصرف سی. ان. جی حدود ۲۳ میلیون متر مکعب در روز برآورد می‌شود و بدین معنای است که تنها ۴۰ درصد از سرمایه کشور در این بخش استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این که زیان انباشه چندین ساله جایگاه های CNG از افزایش نیافتن کارمزد متناسب، جایگاه‌داری در عرضه این سوخت پاک را با چالش جدی مواجه کرده است تصریح کرد : حال مدارک و شواهد دال بر تصویب حق العمل جایگاه های سی ان جی در هفته جاری در هیات محترم وزیران به صورت دریافت از مصرف کننده نهایی می باشد مطابق با کارشناسی انجام شده در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان حداقل ۸۵ درصد بوده است و در صورت حمایت نکردن دولت و وزارت نفت از این گزارش کارشناسی شده ، صنعت سی ان جی با چالش بزرگی روبه رو خواهد شد .

به گفته بازرس انجمن صنفی سی ان جی انجام هر گونه تصمیم غیر کارشناسی و بی توجهی به این صنعت سبب تعطیلی ناخواسته جایگاه های سوخت سی ان جی ناشی از مشکلات اقتصادی و درآمدهای نامتوازن
و هزینه های جایگاه و کاهش حداقل ۱۰ درصد مصرف سوخت سی ان جی در کشور و‌ بالا رفتن مصرف بنزین و خروج ارز از کشور برای وارادات بنزین خواهد شد.

وی از دولت و وزارت نفت و مسئولان برای جلوگیری از ایجاد این بحران احتمالی درخواست حمایت و چاره اندیشی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا