«کارن‌کراد» تاثیرگذارترین سکوی تامین مالی ایران شد

ریال نیوز : در جشنواره معرفی و تجلیل از تاثیرگذارترین نهادهای تامین مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، سکوی تامین مالی «کارن‌کراد» به عنوان تاثیرگذارترین پلتفرم تامین مالی جمعی ایران انتخاب شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی سکوی کارن‌کراد؛ در روز اول نمایشگاه اینوتکس، در رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس)، مراسمی با عنوان معرفی و تجلیل از تاثیرگذارترین نهادهای تامین مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد و از بخش‌های مختلف این حوزه تجلیل به عمل آمد.

برگزیدگان این رویداد در بخش‌های “بانک‌ها”، “پارک‌های علم و فناوری”، “صندوق‌های پژوهش و فناوری”، “سرمایه‌گذاران”، “سکوهای تامین مالی جمعی”، “اعتبارافزارها”، ” شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری برتر” و “بیمه” بود که با حضور دکتر «هاشم آقازاده»، دستیار معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، دکتر دلیری دبیر رویداد فینوتکس، دکتر رضایی‌فر معاون فناوری وزیر علوم و مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس از برترین حامیان مالی و سرمایه‌گذاران حوزه‌های دانش‌بنیان تقدیر شد.

در میان سکوهای فعال در حوزه تامین مالی جمعی، «کارن‌کراد» توانست به دلیل تامین مالی در حوزه‌های مختلف، همچنین نظارت و میزان نکول پایین و موارد دیگری که مورد بررسی داوران این رویداد بود، عنوان تاثیرگذارترین سامانه تامین مالی جمعی ایران را از آن خود کند.

«علی عمیدی»، مدیرعامل سکوی کارن‌کراد به عنوان نماینده گروه پیشگامان کارآفرینی کارن، تقدیرنامه و تندیس خود را از مهمانان عالی رتبه این مراسم دریافت نمود.

کارن‌کراد در ۱۷ طرح به سود رسیده به سرمایه‌گذاران خود ۴۸ درصد سود سالانه داد.

مدیر عامل کارن‌کراد از سال ۱۴۰۱ می‌گوید و اتفاقات بزرگی که امسال کارن در تامین مالی جمعی رقم زد. از نخستین طرح ۲۵ میلیاردی، که این سکو توانست مردم را در صادرات قیر نفتی سهیم کند، همچنین اولین فیلم سینمایی کشور که به روش تامین مالی جمعی بخشی از هزینه‌های آن تامین شد.

به گفته علی عمیدی , مدیرعامل گروه پیشگامان کارآفرینی کارن در پنل “سرمایه‌گذاری‌های پیشین چه وضعیتی دارند”، سکوی کارن‌کراد تا به امروز ۲۸ پویش تامین مالی جمعی را با موفقیت به اتمام رسانده است؛ همچنین از این پویش‌ها ۱۷ طرح به مرحله تسویه حساب با سرمایه‌گذاران منتج شده است. مبلغ جذب شده تاکنون بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بوده که ۳۰۹۹ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی در جمع‌آوری وجوه نقش داشتند. میزان نکول طرح‌های تسویه شده کمتر از یک درصد مبلغ جذب شده بوده که درصد بسیار پایینی به شمار می‌آید. در این نکول نیز اصل سرمایه به مشارکت‌کنندگان بازگشت.

وی همچنین اعلام کرد در پویش‌های به سود رسیده، بیش از ۴۸ درصد سود به سرمایه‌گذاران پرداخت شده است.

مدیرعامل کارن کراد معتقد است تامین مالی جمعی، اگرچه هنوز در ابتدای مسیر خود است اما می‌تواند در شرایط خاص اقتصادی کشور که از محل تحریم‌ها و اشکالات زیربنایی اقتصاد دولتی رنج می‌برد، اتفاق بسیار مثبتی باشد و به کسب‌وکارها، خصوصاً کسب‌وکارهای در حال توسعه کمک شایانی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا