کاهش رغبت مردم به خرید شیرینی

به گزارش ریال نیوز،علی بهره‌مند در خصوص شرایط بازار در صنف قنادی گفت: وضعیت بازار بعد از شب یلدا با آرامش نسبی همراه بوده است و در حال حاضر، همکاران ما در صنف قنادی، شیرینی و کافه قنادی تولید خود را دارند و فروش هم در بازار وجود دارد.

رئیس اتحادیه قنادی شیرینی و کافه قنادی با تاکید اینکه در تامین نیاز بازار مشکلی وجود ندارد، افزود: در تهیه مواد اولیه با افزایش قیمت روبرو شدیم و دولت قول‌هایی درباره تأمین روغن داده بود که مقداری هم در اختیار اتحادیه قرار گرفت و بین واحد‌های صنفی توزیع شد و با توجه به اینکه رتوزیع روغن همچنان در حال انجام است، روند به سمتی است که وضعیت عادی شود و خوشبختانه نسبت به هفته‌های پیش شرایط بهتر شده است.

وی در ادامه به افزایش قیمت شکر اشاره و تصریح کرد: شکری از طرف دولت در اختیار اتحادیه قرار نگرفته است و واحد‌های تولیدی باید آن را از بازار آزاد تهیه کنند.

بهره‌مند با یادآوری اینکه بسیاری از اصناف بازار شب عید سال گذشته را از دست دادند، گفت: بسیاری از اصناف در جریان شیوع کرونا آسیب دیدند و متاسفانه ما نیز زیان انباشته داشتیم، اما امیدواریم با توجه به وضعیت فعلی کرونا و کاهشی که در آمار ابتلاء و مرگ و میر اتفاق افتاده است، بازار پایان سال نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی، میزان تولید در پایان امسال را بهتر از سال گذشته پیش بینی کرد و افزود: گرچه نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را برای بازار می‌توان پیش‌بینی کرد، اما در مقایسه با سال‌های پیش از کرونا، بازار خوبی نخواهیم داشت؛ مردم نسبت به گذشته رغبتی به مصرف شیرینی ندارند از طرفی کوچک شدن سفره‌های مردم نیز باعث ریزش مشتریان در این بازار شده است؛ در واقع کمتر شدن قدرت خرید خانواده‌ها و شیوع کرونا تاثیر منفی در بازار داشته است.

وی در خصوص استفاده از بستر‌های نوین بازاریابی و فروش با انتقاد از نبود زیرساخت‌ها و قوانین کافی اذعان داشت: استفاده از بستر دیجیتال در حوزه کسب و کار بسیار خوب و مفید است و ما در اتحادیه بر این موضوع تاکید داریم، اما به دلیل نبود کنترل و قوانین کافی در این فضا با مشکلات متعددی رو به رو می‌شویم که متاسفانه به دلیل نداشتن دسترسی به عرضه کننده محصول در این فضا، نمی‌توانیم مشکلات و مسائل ایجاد شده را پیگیری و رسیدگی کنیم.

بهره‌مند از مردم خواست با نیاز خود را از واحد‌های دارای پروانه کسب و معتبر تامین کنند و قبل از اقدام به خرید در فضای مجازی با رصد کامل از صحت و درستی آدرس و مشخصات عرضه کننده محصولات اطمینان حاصل کنند.

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی در خصوص تولید و عرضه شیرینی خانگی گفت: در این خصوص باید حتماً نظارت و ساماندهی انجام شود متاسفانه بر واحد‌های تولید شیرینی‌های خانگی کنترلی وجود ندارد و هیچ کدام از واحد‌های نظارتی بر فرایند تولید و عرضه محصولات نظارتی ندارند؛ و این باعث می‌شود تا سوء استفاده زیادی از عبارت «شیرینی خانگی» صورت گیرد، به طوری که با ساختن یک صفحه در فضای مجازی و ارائه عکس‌های خوب و مناسب که با واقعیت در تضاد هستند محصول خود را به فروش می‌رسانند، در حالیکه محصول عرضه شده نه تنها از نظر کیفیت و بهداشت استاندارد‌های لازم را ندارد که هزینه و مبالغ هنگفتی را نیز به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند.

وی در پایان به موضوع ساماندهی واحد‌های تولید شیرینی خانگی پرداخت و گفت: ما مخالفتی با تولید و فروش این نوع محصولات نداریم، اما قانونی در این زمینه برای اتحادیه تبیین شده است و لازم است قانون و دستورالعمل از طرف اتاق اصناف و یا مجلس در این خصوص مصوب شود تا بتوانیم با ساماندهی او نظارت بر این واحدها، سلامت و کیفیت محصول را تأیید کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا