۸۰۰ میلیون دلار صادرات در اردیبهشت 99 به عراق

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق، اظهار کرد : در اردیبهشت ماه امسال حدود 800 میلیون دلار صادرات از سوی ایران به عراق صورت گرفته است .

حمیدحسینی، با بیان اینکه در چند سال گذشته عراق دومین مقصد صادراتی ایران بوده است، گفت: اولین مقصد صادراتی ایران ،کشور چین است که عموماً محصولات پتروشیمی به آن صادر می شود و دومین مقصد صادراتی عراق است که مجموعه‌ای از کالاهای کشاورزی و خدمات فنی، مهندسی و ساختمانی به این کشور صادر می شود .

وی با بیان اینکه عراق یکی از مقصدهای خوب و آینده دار بازار صادرات ایران است در مورد وضعیت مرزهای دو کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز گفت : در حال حاضر مرز مهران مشغول به فعالیت است و دو روز در هفته مرز در این منطقه باز است و اکنون بحث جدی این است که مرزهای دیگر از جمله مرز چذابه نیز باز شوند و انتظار داریم که طی یکی الی دو هفته آینده مابقی مرزها نیز فعالیت خود را آغاز کنند .

این عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق همچنین با بیان این که در فروردین ماه به علت شیوع ویروس کرونا نتوانستیم تجارت خوبی با عراق داشته باشیم، تصریح کرد : ولی در اردیبهشت ماه حدود 800 میلیون دلار صادرات به عراق صورت گرفت که این رقم خوبی است و پیش‌بینی می‌کنیم که در رقم خرداد ماه بیش از این بوده باشد .

حسینی ادامه داد: کالاهای صادر شده به عراق غیر از خدمات فنی مهندسی و برقی است که به این کشور صادر می‌شود و ما سعی می‌کنیم علیرغم مشکلات موجود از جمله بحث تحریم ها و فشارهای آمریکا ، همچنان رقم صادراتی خود به این کشور را حفظ کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا