227 پروژه بهداشتی- درمانی بنیاد برکت در 19 استان

به گزارش ریال نیوز، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، 227 پروژه بهداشتی- درمانی را در مناطق محروم و روستایی 19 استان کشور از طریق بنیاد برکت به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد. این پروژه‌های بهداشتی- درمانی شامل ساخت و تکمیل بیمارستان، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، خانه بهداشت، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت و مرکز سلامت جامعه است.
بر اساس این گزارش، از 227 پروژه مذکور، 150 پروژه تکمیل شده و 77 پروژه دیگر در حال اجراست. بنیاد برکت برای احداث و تکمیل این پروژه‌های بهداشتی- درمانی 1884 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و هزینه کرده است.
پروژه‌های بهداشتی- درمانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در 19 استان و 94 شهرستان به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است. استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان به ترتیب با 100، 52 و 37 پروژه، بیشترین سهم را از این پروژه‌ها در میان 19 استان به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین در حوزه‌ امور زیربنایی، مشارکت در ساخت و تکمیل 11 بیمارستان در مناطق محروم، از برجسته‌ترین اقداماتی است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت انجام داده، که تاکنون 8 بیمارستان در شهرستان‌های درگز، مینودشت، گرمسار، میانه، بانه، فردوس، قرچک ورامین و بهار در همدان به بهره‌ برداری رسیده است. در همین راستا، بیمارستان‌های نی‌ریز در استان فارس، دزفول در شمال استان خوزستان و نهبندان در استان خراسان جنوبی نیز در دست ساخت است. علاوه بر این 11 بیمارستان، بنیاد برکت در ساخت 4 مرکز پیشرفته درمان سرطان در برنامه مشارکت دارد.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین احداث بیمارستان بزرگ، استاندارد، به ‌روز و مجهزی را در منطقه‌ 22 تهران با بالاترین استانداردهای جهانی در دست ساخت دارد که با ساخت این بیمارستان شاهد تحولی بزرگ در بخش سلامت کشور خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا