26 هزار شغل جدید برکت در استان کرمان

به گزارش ریال نیوز، معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: با انعقاد دو تفاهم‌نامه جدید در استان کرمان، امسال 8 هزار و 750 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در این استان راه‌اندازی‌ می‌شود که ایجاد 26 هزار و 250 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.
مرتضی نیازی با اشاره به حضور و فعالیت بنیاد برکت در سراسر استان کرمان اظهار داشت: برای سال 1400 ایجاد 5 هزار طرح اشتغال‌زایی را پیش‌بینی کرده بودیم که با انعقاد دو تفاهم نامه جدید، تعداد طرح‌ها افزایش یافته و به 8 هزار و 750 طرح رسیده است.
وی درباره مفاد این دو تفاهم‌نامه نیز توضیح داد: تفاهم‌نامه اول به ارزش 500 میلیارد ریال میان بنیاد برکت، استانداری کرمان و مس سرچشمه و با هدف ایجاد یک‌هزار و 250 طرح اشتغال‌زایی منعقد شده است. قرارداد دوم هم برای راه‌اندازی 2 هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی جدید میان بنیاد برکت، استانداری، سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان و بانک قرض الحسنه مهر به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال به امضا رسیده است.
به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، 50 مجری و تسهیل‌گر این بنیاد فرآیند اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی استان کرمان را پیگیری می‌کنند.
نیازی تصریح کرد: تا پایان سال گذشته شش شهرستان راور، نرماشیر، ریگان، عنبرآباد، فهرج و کوهبنان زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار داشتند که امسال به تمامی شهرستان‌های استان افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: تا به امروز راه‌اندازی 2 هزار و 610 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و کم برخوردار استان کرمان محقق شده که فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار برای نزدیک به 8 هزار نفر را به دنبال داشته است.
معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح رسته‌های شغلی اولویت‌دار در استان کرمان نیز گفت: با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه، پرورش دام سبک، فرش دستبافت، مشاغل فنی و خدماتی، پرورش شتر، صنایع دستی و دام سنگین از جمله رسته‌های در اولویت برای مشاغل جدید در سال 1400 هستند.
نیازی با اشاره به اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی کشور خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته، 100 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در 7 هزار و 575 روستا و 276 شهرستان در سراسر کشور راه‌اندازی شده که با ایجاد 300 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم همراه بوده است.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز 3 هزار و 603 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری 5 هزار و 164 میلیارد ریال در مناطق محروم استان کرمان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد. ‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =

دکمه بازگشت به بالا