سرِ پست ایران خلوت تر از اروپا است

امیرحسین کریمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ریال نیوز، به مناسبت روز جهانی پست در پاسخ به مقایسه شرکت پست ایران با کشورهای پیشرفته با اشاره به این که سرانه ترافیک در پست ایران نسبت به کشورهای صنعتی پایین تر است اظهار داشت : ما تقریبا در خیلی از حوزه ها با کشورهای پیشرفته برابری می کنیم. پست ایران در خاورمیانه اول است و در میان کشورهای همسایه بعد از ترکیه قرار داریم.
وی تنها مشکل شاخص‌های مختلف ارزیابی را مربوط به سرانه ترافیک دانست و افزود : سرانه ترافیک در پست ایران نسبت به کشورهای صنعتی پایین تر است و حدود ۷ تا ۸ محصول را ساپورت می کند ولی کشورهای صنعتی میانگین ترافیک آنها بالاتر است مثل آمریکا ۷۰۰ تا ۸۰۰ محصول و اروپا بالای ۲۰۰ محصول دارد و بیشترین اختلاف ما همین بحث ترافیک است.
وی در پاسخ به این که آیا پست ورشکسته شده است گفت : مجموعه شرکت پست به دلیل پتانسیل های خوبی که دارد عملا یک شرکت پویا و موفق است و می تواند بهتر هم شود و پست تنها شرکتی است که توزیع مویرگی دارد و در حال حاضر در کشور هیچ مجموعه وهیچ شرکتی قدرت رقابت با پست را ندارد.
کریمی تصریح کرد : شرکت های رقیب نتوانسته اند پوشش صد در صدی در قلمرو کل کشور داشته باشند ولی پست توان انجام این کار را دارد.
مدیرکل منطقه پست جنوب تهران ، پست را یکی از صنعت هوایی برشمرد که در ایران جا برای رشد و توسعه دارد و اظهار داشت : پست می تواند در آینده نزدیک جزو پنج صنعت اول ایران باشد و در بحث لجستیک و حمل و نقل می تواند اشتغالزایی کند و سهم بسزایی از اقتصاد داشته باشد.
کریمی در پاسخ به این که اقتصاد پست مطلوب است گفت : اقتصاد پست بد نیست خوب هم نیست . دلیل آن هم نرخ پایین است ، چون برای توزیع از نرخ های مختلف استفاده می کنیم عملا آسیب می بینیم . اگر نرخ های ما واقعی و بر اساس قیمت تمام شده باشد عملا شرکت ملی پست می تواند به یکی از شرکت های خوب از لحاظ اقتصادی تبدیل شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا