سهامی برای جاماندگان سهام عدالت نداریم

به گزارش ریال نیوز؛فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت:​ در این موضوع بحث امکان پذیری مطرح است سهام عدالت زمانی که عملیاتی شد قرار بود برای یک دوره ۱۰ ساله‌ای از محل سود تسویه شود، اما همه سهام از محل سود تسویه نشد جز نهاد‌های تحت پوشش بنابراین سهام ۵۰۰ هزار تومان، ۴۸۰ هزار تومانی و … داریم.

وزیر اقتصاد افزود: در قانون آمده ۶ دهک جامعه باید از سهام عدالت برخودار شوند که ما سهام عدالت را به ۶ دهک جامعه داده ایم یعنی اکنون آمار دارندگان سهام عدالت ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که اگر ۶۰ درصد جمعیت کشور را در نظر بگیریم حدود همین میزان است.

وی گفت: این موضوع هم از نظر فنی امکان پذیر نیست و هم از نظر قانون افراد مدنظر پوشش داده شده اند ضمن اینکه از نظر دارایی‌هایی که بتوانیم این کار را انجام دهیم محدویت داریم، زیرا آن زمان این حجم واگذاری نشده بود.

واگذاری‌ها از ابتدای امسال تاکنون ۹ برابر سال گذشته

دژپسند افزود: اکنون واگذاری‌ها بسیار شتاب گرفته به گونه‌ای که از ابتدای سال تاکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شد است در حالی که میزان واگذاری سال گذشته در کل ۶ هزار میلیارد تومان بود که از این ۶ هزار میلیارد تومان واگذاری خالص دو هزار میلیارد تومان و بقیه مربوط به اقساط سال‌های گذشته بود یعنی از ابتدای امسال تاکنون ۹ برابر سال گذشته واگذاری انجام شده است.

وی با استقبال از ثبات نسبی در بازار ارز گفت:​ امیدواریم به قیمت تعادلی در بازار دست پیدا کنیم البته با براوردی که از فضای بازار دارم سیگنال‌ها در این باره مثبت است و امیدوارم فضا بهتر شود.

وزیر اقتصاد و دارایی درباره ای تی اف دوم و سوم نیز افزود:​ در مورد‌ای تی اف اول متولی آن وزارت اقتصاد بود سعی کردیم به موقع کار‌ها را انجام دهیم، اما مدیر‌ای تی اف دوم و سوم توسط دستگاه‌های تخصصی ذیربط باید معرفی می‌شد که تاکنون معرفی نشده است زمانی مشخص کردیم که اگر تا آن زمان انجام ندهند از طریق بلوکی و سپس شناوری عرضه‌ها را انجام می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا