ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد

ریال نیوز : یک رسانه آمریکایی عصر امروز (پنج‌شنبه) از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در نتیجه تداوم جنایات تل‌آویو در غزه خبر داد.

بلومبرگ در این باره گزارش داد: ترکیه تجارت با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است.

در همین راستا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اردوغان با بستن بنادر به روی واردات و صادرات اسرائیل، توافقات را زیر پا می‌گذارد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: مذاکره فوری برای یافتن جایگزینی برای تجارت با ترکیه را با همه طرف‌ها در کابینه انجام دادم.

همزمان با اغاز تجاوزات به نوار غزه اختلافات میان ترکیه و رژیم صهیونیستی که پیشتر روابط خود را عادی‌سازی کرده بودند، بالا گرفت و جنگ لفظی میان مقامات ۲ طرف شکل گرفت.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا