آب، برق و گاز ۳۰ میلیون نفر رایگان شد

به گزارش ریال نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه هیات دولت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تصمیم هیات دولت مصرف، آب و گاز و برق خانوارهای کم‌مصرف که در دهک‌های پایین هستند، رایگان شد که حدود ۳۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

ربیعی بیان کرد: مصرف آب، گاز و برق از این پس برای خانواده‌های دهک پایین رایگان شد که البته این طرح شامل ویلا‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: گسترش زیرساخت‌ها برای حمل و نقل در کشورمان در این چند سال قابل توجه بوده و افزایش ظرفیت اسمی ما را نشان می‌دهد همچنین تا پایان دولت دوازدهم تولید خودرو‌های کشور افزایش پیدا خواهد کرد. در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفتیم ۵ هزار اتوبوس برای حمل و نقل شهری تهیه شود. یکی از اهداف دولت این بود و ما تلاش داریم گسترش حمل و نقل عمومی را اجرایی کنیم.

او افزود: خوشبختانه رشد تولید ناخالص داخلی در ۶ ماه اول امسال مثبت شد و رشد اقتصادی ما در سه ماهه اخیر آن چنان بود که با احتساب منفی بودن سه ماهه اول در شش ماه با احتساب نفت ۳/۱ درصد و بدون احتساب نفت ۴/۱ درصد مثبت شده‌ایم.

ربیعی ادامه داد: جنگ اقتصادی و تحریم‌های ترامپ ما را از دستیابی به ده‌ها میلیارد دلار منابع ارزی محروم کرد و در تامین مواد اولیه دارو‌ها و قطعات تولیدات صنعتی و صادرات ما با مشکل رو به رو شد و زندگی سختی برای مردم در کنار دولت رقم خورد.

او تصریح کرد: سه سال مدیریت و نگه‌داشت اقتصاد از فروپاشی باعث شد نوعی از اقتصاد به نام اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد که بی اثر شدن تحریم‌ها با ترامپ و بی ترامپ برای ما ممکن شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران و اقتصاد سال‌های آینده را به جان خرید و مردم هم سختی‌های زیادی را متحمل شدند؛ مطمئنا این رشد در سه ماهه سوم بیش از ۶ ماه اول خواهد بود و پیش بینی می‌شود در سال آینده رشدی بیش از ۴ درصد را شاهد خواهیم بود.

او با اشاره به آسیب‌های کرونا عنوان کرد: در بخش خدمات به دلیل کرونا نتوانستیم به رشد خوبی دست پیدا کنیم، ولی پیش بینی می‌شود با حذف محدودیت‌ها ما در سه ماه آینده رشد خوبی در بخش خدمات داشته باشیم.

ربیعی با اشاره به آسیب دیدن اهالی فرهنگ و هنر و رسانه، در خصوص حمایت از این قشر گفت: برای حمایت از ستاد ملی کرونا و بخش‌های آسیب دیده از کرونا در حوزه‌های فرهنگ و هنر و رسانه متقاضیان باید در سامانه کارا ثبت نام کنند و تا پایان اسفند ماه تسهیلات آن‌ها پرداخت خواهد شد؛ برای بیمه این افراد هم برنامه‌هایی داریم که در دولت درباره آن‌ها تصمیم خواهیم گرفت.

او ادامه داد: همانطور که همه می‌دانند رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده و شهر‌های قرمز ما به ۱۲ شهر رسیده و پیش بینی می‌شود تعداد جانباختگان به زودی به زیر ۲۰۰ نفر برسد.

ربیعی افزود: یکشنبه شب یلدا است و برای حفظ جان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به برگزاری این مراسم به صورت غیرحضوری تاکید می‌کنیم و برای همه ایرانیان آرزوی سلامتی با دلی شاد داریم.

سخنگوی دولت عنوان کرد: ما سالروز رونمایی از حقوق شهروندی را داریم؛ دولت لوایح مناسبی در این باره تهیه کرده است که در فرصت مناسب تقدیم مجلس شده و یا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا