آمریکا ۸۹ شرکت چینی را تحریم می‌کند

به گزارش ریال نیوز به نقل از بلومبرگ، در ادامه تنش‌زایی‌های دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» با کشورهای مختلف جهان از جمله چین، کاخ سفید این بار به دنبال اعمال تحریم‌های گسترده‌ای بر تعداد زیادی از شرکت‌های این کشور به بهانه ارتباط با ارتش و سازمان‌های نظامی چین است.

پایگاه خبری «بلومبرگ» گزارش داد دولت ترامپ با تهیه لیستی از ۸۹ شرکت چینی فعال در حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا، قصد دارد در آینده نزدیک دسترسی آنها به صادرات فناوری‌های آمریکایی را ممنوع کند.

بلومبرگ همچنین نوشت این اقدام آمریکا که به بهانه ارتباط شرکت‌های مذکور با ارتش و نهادهای نظامی چین انجام می‌شود، می‌تواند تنش‌ها با پکن را قبل از روی کار آمدن احتمالی «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده، به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بر این اساس، شرکت‌های «صنایع هوایی چین» و شرکت خطوط هوایی مسافربری این کشور در پیش‌نویس لیست تحریم‌های واشنگتن قرار دارند. سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا اما از پاسخ دادن به سوالات رویترز در این باره امتناع ورزیده است.

به نوشته رویترز، چنین محدودتی شرکت‌های مذکور چین را از خرید تمام محصولات  و فناوری‌های آمریکا محروم می‌کند.

پیش از این نیز، ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، شهروندان و کمپانی‌های آمریکایی را از خرید اوراق بهادر شرکت‌های چینی را که مدعی شده بود متعلق به ارتش چین هستند، منع کرد.

بعد از آن، وزارت بازرگانی چین این اقدام را محکوم کرده و گفت پکن با فشاری که آمریکا بر شرکت‌های چینی از طریق قطع‌ سرمایه‌گذاری‌ در این کشور به بهانه امنیت ملی وارد می‌کند، مخالف است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا