بانک دی برای پتروشیمی دماوند اعتبار ارزی باز می کند

ریال نیوز : بانک دی آمادگی خود را برای افتتاح خط اعتباری ارزی پتروشیمی دماوند اعلام کرد.

به گزارش ریال نیوز، در جلسه مشترک نادر حسن‌پور، معاون بین‌الملل بانک دی و محمدرضا سمیعی، مدیرعامل پتروشیمی دماوند، مذاکرات اولیه برای تأمین نیازهای مالی این مگاپروژه ملی انجام شد.
در این جلسه، مدیرعامل پتروشیمی دماوند به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده خوراک شرکت‌های پتروشیمی فاز 2 منطقه عسلویه با اعلام نیازهای این پروژه گفت: در صورتی که بانک دی با استفاده از ظرفیت‌های خود بتواند نیازهای اعتباری این پتروشیمی را تأمین کند، خدمت بزرگی به افزایش تولیدات پتروشیمی کشور کرده است.
معاون بین‌الملل بانک دی نیز در این دیداربا معرفی توانمندی‌های بانک در حوزه ارزی گفت: در حال حاضر 50 درصد شعب بانک دی در حوزه ارزی فعالیت دارند و هدف ما توسعه حمایت مالی از شرکت‌های پتروشیمی کشور است.
وی افزود: ما آمادگی داریم هم در قالب کارگزاری‌های خود به‌عنوان بانک عامل در کشورهای مختلف، خدمات ارزی و تسهیلات ریالی خود را به این پروژه ارائه کنیم.
گفتنی است پتروشیمی دماوند وظیفه تأمین خوراک 29 شرکت در حال ساخت پتروشیمی در فاز 2 عسلویه را برعهده دارد که تاکنون 8 واحد پتروشیمی این فاز آغاز به کار کرده و تا 2 سال آینده 8 مجموعه دیگر نیز وارد مدار تولید خواهند شد. تاکنون برای راه‌اندازی این مجموعه حدود یک میلیارد یورو هزینه ارزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 4 =

دکمه بازگشت به بالا