ترامپ: شمارش متوقف شود/ بایدن: همه آرا باید شمارش شوند

به گزارش ریال نیوز، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در حالی برگزار شد که بر اساس آمار گفته می‌شود ۱۰۰ میلیون نفر در رای‌گیری پیش از موعد شرکت کرده‌اند. پیش از سوم نوامبر، میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا، دل‌ نگران از ابتلا به کووید-۱۹، از طریق رای‌دهی پستی و حضور پیش از موعد  پای صندوق‌ها در انتخابات شرکت کرده‌اند. به اعتقاد کارشناسان انتخاباتی، این احتمالاً بدین معناست که نتایج ممکن است در شب انتخابات مشخص نشود و چند روز یا شاید چند هفته زمان ببرد. نکته مهمتر این بود که این دوره از انتخابات با آماده‌باش گارد ملی در برخی از ایالت‌های آمریکا شروع شد که نشان از دوقطبی بودن فضای ایالات متحده و احتمال هر نوع آشوب داشت.

به هر ترتیب تا به اینجا، نتایج اعلام شده به شرح ذیل است:

در ساحل شرقی، «جو بایدن» در نیویورک با کسب ۲۹ کرسی الکترال به طور قطعی پیروز شد و همچنین در ایالت‌های ماساچوست، ورمونت، نیوجرسی، مریلند و ویرجینیا به ترتیب با ۱۱، ۳، ۱۴، ۱۰ و ۱۳ کرسی الکترال کسب کرد.

ترامپ هم در کارولینای جنوبی با کسب ۹ کرسی الکترال پیروز قطعی این ایالت اعلام شد و در ایالت‌های ویرجینیای غربی، کنتاکی، ایندیانا، تنسی، آلاباما، میسی‌سی‌پی و کارولینای جنوبی به ترتیب با کسب ۵، ۸، ۱۱، ۱۱، ۹، ۶ و ۹ کرسی الکترال نام خود را به عنوان پیروز میدان این دوره ثبت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ایالت‌های مرکزی و جنوبی مانند آرکانزاس، لوئیزیانا، کانزاس، اوکلاهاما، نبراسکا، وایومینگ به ترتیب با کسب ۶، ۸، ۶، ۷، ۲ و ۳ کرسی الکترال به عنوان نامزد پیروز انتخابات ۲۰۲۰ معرفی شد.

نامزد دموکرات‌ها هم در ایالت ایلینوی (ایالت مرکزی) با کسب ۵۵ و ۵دهم درصد از مجموع ۵۹ درصدِ آرا، توانست پیروز میدان شود و ۲۰ کرسی الکترال را کسب کند.

«دونالد ترامپ» در ایالات‌های داکوتای شمالی و جنوبی هم توانست پیروزی را نصیب خود کند. بر اساس گزارش پولیتیکو وی توانست در داکوتای شمالی ۵۹ و ۹ دهم درصد و در داکوتای جنوبی ۷۰ و ۷ دهم درصد از آرا را به خود اختصاص دهد و در مجموع شش کرسی الکترال (هر ایالت سه کرسی) به نام او ثبت شد.

«جو بایدن» در ایالات کلورادو توانست با کسب ۶۲ درصد آرا «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا را که ۳۵ و ۹ دهم درصد آرا را کسب کرده بود، شکست دهد.

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین در ایالت نیومکزیکو با کسب پنج کرسی الکترال، حریفِ جمهوری‌خواه خود را به حاشیه راند.

رئیس جمهوری آمریکا هم ساعاتی پیش در ساحل غربی با کسب ۵۵ درصد آرا در ایالت یوتا توانست رقیب خود را شکست دهد و شش کرسی الکترال را کسب کند.

وی در ایالت آیداهو نیز پیروز شده و چهار رای الکترال را به نام خود ثبت کرده است.

بایدن همچنین در ایالت نیوهمشایر واقع در شرق ایالات متحده با کسب ۵۳ و پنج دهم درصد توانست نام خود را به عنوان پیروز رقابت این دوره ثبت کند و چهار کرسی الکترال را به خود اختصاص دهد. وی در ایالت کالیفرنیا با ۵۵ رای الکترال نیز پیروز شده و ایالت‌های اوریگن، واشنگتن و نیوهمپشایر را هم به نام خود رقم زده است.

نامزد حزب دموکرات در ایالت اوریگان به پیروزی رسید. بایدن توانست با ۶۴ و دو دهم درصد از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا که ۳۳ و هشت دهم درصد آرا را کسب کرده بود، پیشی بگیرد. این ایالت شش کرسی الکتارل دارد.

بایدن همچنین توانست با پیروزی در واشنگتن با ۱۲ کرسی الکترال پیروز شود. ایالت نیوهمپشایر نیز با چهار رای الکترال شاهد پیروزی بایدن بود.

در مقابل «دونالد ترامپ»  ایالت آیداهو واقع در شمال غرب آمریکا را به نفع خود تسخیر کرد و چهار کرسی الکترال را به نام جمهوریخواهان ضبط کرد.

رقیب دموکرات او هم در ایالت کالیفرنیا با ۴۱۱ هزار و ۴۰۷ رای معادل ۷۶ درصد آرا پیروزی را از آن خود کرد و ۵۵ کرسی الکترال را به خود اختصاص داد.

ایالت هاوایی هم شاهد بُردِ «جو بایدن» با کسب چهار کرسی الکترال بود.

«پولیتیکو» اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا توانست با کسب ۵۱ و هشت دهم درصد آرا رقیب خود در ایالت مونتانا پیشی بگیرد و به این ترتیب سه کرسی الکترال دیگر هم به جمهوریخواهان تعلق گرفت.

در ایالت مینه‌سوتا هم «جو بایدن» توانست با ۵۳ و چهار دهم درصد از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با ۴۴ و شش دهم درصد آرا پیشی بگیرد که در نهایت ۱۰ کرسی الکترال هم به سبد دموکرات‌ها ریخته شد.

پس از تردیدهای متعدد در نهایت ۲۹ کرسی الکترال ایالت فلوریدا با کسب ۵۱ و سه دهم درصد آرا به سبد دونالد ترامپ ریخته شد.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت دلاور در جمع هواداران خود حاضر شد و تاکید کرد که ممکن است روند شمارش آرا طولانی شود.

بایدن اظهار کرد: انتخابات ممکن است تا فردابه درازا بکشد اما از شرایط راضی هستیم و در مسیر پیروزی قرار داریم.

کمی بعد هم منابع خبری اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کسب ۵۳ و یک دهم درصد آراء، شش رای الکترال مربوط به ایالت آیووا را از آنِ خود کرد.

در ایالت تگزاس هم شاهد پیروزی نامزد جمهوریخواهان بودیم. او توانست با کسب ۵۲ و دو دهم درصد آراء از «جو بایدن» پیشی بگیرد و ۳۸ کرسی الکترال در اختیار خود گرفت.

ترامپ کمی بعد از سخنرانی بایدن در پیامی توئیتری حزب دموکرات را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرد. وی همچنین گفت که طی ساعات آینده سخنرانی می‌کند.

با این حال توئیتر، پیام‌ رئیس‌جمهوری آمریکا که طی آن حزب دموکرات را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرده بود، حذف کرد.

ترامپ طی سخنرانی در کاخ سفید گفت که در انتخابات پیروز شده و  در صورت لزوم به دادگاه شکایت می‌کند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید سخنرانی کرد و گفت که تیم  رئیس‌جمهور در مسیر پیروزی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار، کاندیدای دموکرات‌ها در ایالت آریزونا پیروز شد. وی همچنین در ایالت ماین به پیروزی رسید و دو رای الکترال کسب کرد.

 مدیر کارزار انتخاباتی جو بایدن، اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تقلب در انتخابات این کشور را«نادرست و بی‌شرمانه» خواند.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا، با انتقاد از اعلام پیروزی زودهنگام رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که حدود یک میلیون رأی پستی شمرده نشده در این ایالت وجود دارد.

«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت نیویورک نیز مواضع ترامپ در خصوص نتایج انتخابات را «نامشروع، خطرناک و مستبدانه» خواند.

وی در توئیتی نوشت: «آرا را بشمارید. به نتایج احترام بگذارید».

«ایلهان عمر» نماینده دیگر دموکرات هم در توییتر نوشت: «نمی‌توانی شمارش آرا را متوقف کنی. اینجا دیکتاتوری نیست».

چندی بعد اعلام شد که بایدن در ایالت‌های کلیدی میشیگان و ویسکانسن پیشتاز است.

بر اساس اعلام مقامات ایالت نوادا، شمارش آرا در این ایالت تا روز پنجشنبه متوقف شد. این در حالیست که  «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با ۴۹ و دو دهم درصد در برابر «دونالد ترامپ»  که ۴۸ و شش دهم درصد آرا را به خود اختصاص داده است، پیشتاز است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم به نقل از مشاور ارشد «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات گفت که به باور او «اوضاع در جهت رسیدن به نتیجه پیش می‌رود و آن هم به سود ما است.»

خبرگزاری آسوشیتد پرس هم اعلام کرده که «دونالد ترامپ» خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسن شد. با شمارش ۹۵ درصد از آرا، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات با ۴۹ و شش دهم درصد از ترامپ با ۴۸ و ۹ دهم درصد پیشتاز است.

در امتداد این وضعیت منابع خبری آمریکا اعلام کردند یک مقام رسمی در کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به وضعیت فعلی ترامپ گفته است که «در تنگنا قرار داریم».

پایگاه خبری هیل گزارش داده که «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که به اعتقاد وی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی پیروز انتخابات خواهد بود. او اعلام کرد: «در پایان  شاهد آن خواهیم بود که ترامپ برای یک دوره چهار ساله دیگر انتخاب می‌شود».

در مقابل مشاور ارشد کارزار انتخاباتی بایدن هم اعلام کرده که مطمئن است این نامزد می‌تواند به ۲۷۰ رای الکترال دست پیدا کند.

بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسن نیز پیروز شده و ۱۰ رای الکترال این ایالت را به نام خود ثبت کرد.

در همین حال، «بیل استپین» مدیر کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای از تنظیم شکایتی حقوقی برای توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان خبر داد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: «کمپین ترامپ بر خلاف آنچه بر اساس قوانین میشیگان تضمین شده است، دسترسی عملی به برخی مکان‌های شمارش آرا ندارد».

بایدن در ایالت کلیدی میشیگان نیز پیروز شده و ۱۶ رای الکترال این ایالت را کسب کرد.

وی همچنین طی سخنانی در ایالت دلاور گفت که واضح است تعداد ایالت‌های لازم برای کسب ۲۷۰ رای الکترال را برده‌ایم.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از پیش‌بینی درباره پیروزی خود در انتخابات، در پیامی توئیتری نوشت: «ریاست‌جمهوری یک نهاد حزبی نیست. بلکه نهادی برای ملت است که نمایندگی همه مردم را به عهده دارد و موظف است به فکر همه آمریکایی‌ها باشد. و این دقیقا همان کاری است که من انجام خواهم داد».

فرماندار ایالت پنسیلوانیا در کنفرانسی خبری با تاکید بر مخالفت با درخواست کمپین رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا برای توقف شمارش آرا در این ایالت، گفت که روند شمارش و بررسی آرا در ایالت پنسیلوانیا کاملا شفاف است.

داده‌های جدید حاکی از آن است که فاصله آرای ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا که پیش از این صدها هزار رای بود، اکنون به کمتر از ۴۰ هزار رای رسیده است. در همین حال، ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلوگیری از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا شکایتی رسمی به دادگاه ارائه کرد.

بایدن در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت وی طی ۷۷ روز به توافق آب و هوایی پاریس بازخواهد گشت.

شماری از مخالفان ترامپ در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا دست به تظاهرات زده و بر لزوم شمارش تک‌تک‌آرا تاکید کردند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت که جو بایدن، کاندیدای این حزب، آرای الکترال کافی برای پیروزی در انتخابات را دارد.

مسئول امنیت سایبری و تجهیزات زیرساخت وزارت امنیت ملی آمریکا گفت که دولت شواهدی از مداخله خارجی در شمارش آرای انتخابات در دست ندارد.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌رغم ادامه روند شمارش آرا، «وبسایت دوره انتقالی» را با هدف آماده‌سازی برای انتقال قدرت از رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده، راه‌اندازی کرده است.

جدیدترین آمارها حاکی از کاهش برتری ترامپ در ایالت کلیدی پنسیلوانیا است.

کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در پی آن است که علیه شمارش آرا در نوادا و نتایج اعلام‌شده در آریزونا دست به اقدام قانونی بزند.  پیشتر مدیر کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا از تنظیم شکایتی حقوقی برای توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان خبر داد.

«آرون فورد»، دادستان کل ایالت نوادا هم اعلام کرد که این ایالت آماده است مانع از هرگونه چالش ایجاد شده برای آرای این ایالت از سوی جمهوریخواهان شود.

نظر سنجی انجام شده توسط سازمان یهودی «جی استریت» نشان داد که اکثریت رای دهندگان یهود معادل ۷۷ درصد آن‌ها به «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رای داده‌اند و تنها ۲۱ درصد از آنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور را برگزیده‌اند.

همزمان با قوت گرفتن پیروزی بایدن و ورود او به کاخ‌سفید، «ژان-ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که فارغ از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، این کشور و اتحادیه اروپا نیازمند «رابطه‌ای جدید» هستند.

تایمز آو اسراییل گزارش داده «عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفته است در خصوص اینکه «جو بایدن» سیاست‌های آمریکا را تغییر دهد، نگرانی‌ وجود دارد. ترامپ و بایدن جنگ‌های بیشتری را نمی‌خواهند و‌ آنها به دنبال صلح هستند. مساله این است که چه نوع صلحی؟ و در مورد ایران چه می‌کنند؟

سی‌ان‌ان اعلام کرد، ادامه شمارش آرا در ایالت جورجیا نشان از آن دارد که فاصله آرای «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها و «دونالد ترامپ»، رقیب وی رو به کاهش دارد. بر این اساس، شمارش ۹۸ درصد از آرای این ایالت حاکی از آن بوده ترامپ با دو میلیون و ۴۳۲ هزار و ۹۷ رای پیشتاز و بایدن با دو میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۹۹ رای وی را تعقیب می‌کند.

تیمی از ناظران بین‌المللی در سازمان امنیت و همکاری اروپا اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تخطی از قانون در انتخابات را «بی‌اساس» خواندند.

«باب کیسی»، سناتور ایالت پنسیلوانیا گفت اطمینان دارد که نتایج نهایی آرا در این ایالت به سود «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات تمام خواهد شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز در پیامی توئیتری خواستار توقف شمارش آرا شد.

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات خواستار ادامه روند شمارش آرا در آمریکا شد.  

ریال نیوز:آخرین نتایج و اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از آن است که دونالد ترامپ با اختلاف نسبتا زیادی از جو بایدن عقب مانده است. اما از روز گذشته ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید می کند که شمارش آرا متوقف شود.

به گزارش ریال نیوز، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در حالی برگزار شد که بر اساس آمار گفته می‌شود ۱۰۰ میلیون نفر در رای‌گیری پیش از موعد شرکت کرده‌اند. پیش از سوم نوامبر، میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا، دل‌ نگران از ابتلا به کووید-۱۹، از طریق رای‌دهی پستی و حضور پیش از موعد  پای صندوق‌ها در انتخابات شرکت کرده‌اند. به اعتقاد کارشناسان انتخاباتی، این احتمالاً بدین معناست که نتایج ممکن است در شب انتخابات مشخص نشود و چند روز یا شاید چند هفته زمان ببرد. نکته مهمتر این بود که این دوره از انتخابات با آماده‌باش گارد ملی در برخی از ایالت‌های آمریکا شروع شد که نشان از دوقطبی بودن فضای ایالات متحده و احتمال هر نوع آشوب داشت.

به هر ترتیب تا به اینجا، نتایج اعلام شده به شرح ذیل است:

در ساحل شرقی، «جو بایدن» در نیویورک با کسب ۲۹ کرسی الکترال به طور قطعی پیروز شد و همچنین در ایالت‌های ماساچوست، ورمونت، نیوجرسی، مریلند و ویرجینیا به ترتیب با ۱۱، ۳، ۱۴، ۱۰ و ۱۳ کرسی الکترال کسب کرد.

ترامپ هم در کارولینای جنوبی با کسب ۹ کرسی الکترال پیروز قطعی این ایالت اعلام شد و در ایالت‌های ویرجینیای غربی، کنتاکی، ایندیانا، تنسی، آلاباما، میسی‌سی‌پی و کارولینای جنوبی به ترتیب با کسب ۵، ۸، ۱۱، ۱۱، ۹، ۶ و ۹ کرسی الکترال نام خود را به عنوان پیروز میدان این دوره ثبت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ایالت‌های مرکزی و جنوبی مانند آرکانزاس، لوئیزیانا، کانزاس، اوکلاهاما، نبراسکا، وایومینگ به ترتیب با کسب ۶، ۸، ۶، ۷، ۲ و ۳ کرسی الکترال به عنوان نامزد پیروز انتخابات ۲۰۲۰ معرفی شد.

نامزد دموکرات‌ها هم در ایالت ایلینوی (ایالت مرکزی) با کسب ۵۵ و ۵دهم درصد از مجموع ۵۹ درصدِ آرا، توانست پیروز میدان شود و ۲۰ کرسی الکترال را کسب کند.

«دونالد ترامپ» در ایالات‌های داکوتای شمالی و جنوبی هم توانست پیروزی را نصیب خود کند. بر اساس گزارش پولیتیکو وی توانست در داکوتای شمالی ۵۹ و ۹ دهم درصد و در داکوتای جنوبی ۷۰ و ۷ دهم درصد از آرا را به خود اختصاص دهد و در مجموع شش کرسی الکترال (هر ایالت سه کرسی) به نام او ثبت شد.

«جو بایدن» در ایالات کلورادو توانست با کسب ۶۲ درصد آرا «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا را که ۳۵ و ۹ دهم درصد آرا را کسب کرده بود، شکست دهد.

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین در ایالت نیومکزیکو با کسب پنج کرسی الکترال، حریفِ جمهوری‌خواه خود را به حاشیه راند.

رئیس جمهوری آمریکا هم ساعاتی پیش در ساحل غربی با کسب ۵۵ درصد آرا در ایالت یوتا توانست رقیب خود را شکست دهد و شش کرسی الکترال را کسب کند.

وی در ایالت آیداهو نیز پیروز شده و چهار رای الکترال را به نام خود ثبت کرده است.

بایدن همچنین در ایالت نیوهمشایر واقع در شرق ایالات متحده با کسب ۵۳ و پنج دهم درصد توانست نام خود را به عنوان پیروز رقابت این دوره ثبت کند و چهار کرسی الکترال را به خود اختصاص دهد. وی در ایالت کالیفرنیا با ۵۵ رای الکترال نیز پیروز شده و ایالت‌های اوریگن، واشنگتن و نیوهمپشایر را هم به نام خود رقم زده است.

نامزد حزب دموکرات در ایالت اوریگان به پیروزی رسید. بایدن توانست با ۶۴ و دو دهم درصد از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا که ۳۳ و هشت دهم درصد آرا را کسب کرده بود، پیشی بگیرد. این ایالت شش کرسی الکتارل دارد.

بایدن همچنین توانست با پیروزی در واشنگتن با ۱۲ کرسی الکترال پیروز شود. ایالت نیوهمپشایر نیز با چهار رای الکترال شاهد پیروزی بایدن بود.

در مقابل «دونالد ترامپ»  ایالت آیداهو واقع در شمال غرب آمریکا را به نفع خود تسخیر کرد و چهار کرسی الکترال را به نام جمهوریخواهان ضبط کرد.

رقیب دموکرات او هم در ایالت کالیفرنیا با ۴۱۱ هزار و ۴۰۷ رای معادل ۷۶ درصد آرا پیروزی را از آن خود کرد و ۵۵ کرسی الکترال را به خود اختصاص داد.

ایالت هاوایی هم شاهد بُردِ «جو بایدن» با کسب چهار کرسی الکترال بود.

«پولیتیکو» اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا توانست با کسب ۵۱ و هشت دهم درصد آرا رقیب خود در ایالت مونتانا پیشی بگیرد و به این ترتیب سه کرسی الکترال دیگر هم به جمهوریخواهان تعلق گرفت.

در ایالت مینه‌سوتا هم «جو بایدن» توانست با ۵۳ و چهار دهم درصد از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با ۴۴ و شش دهم درصد آرا پیشی بگیرد که در نهایت ۱۰ کرسی الکترال هم به سبد دموکرات‌ها ریخته شد.

پس از تردیدهای متعدد در نهایت ۲۹ کرسی الکترال ایالت فلوریدا با کسب ۵۱ و سه دهم درصد آرا به سبد دونالد ترامپ ریخته شد.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت دلاور در جمع هواداران خود حاضر شد و تاکید کرد که ممکن است روند شمارش آرا طولانی شود.

بایدن اظهار کرد: انتخابات ممکن است تا فردابه درازا بکشد اما از شرایط راضی هستیم و در مسیر پیروزی قرار داریم.

کمی بعد هم منابع خبری اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کسب ۵۳ و یک دهم درصد آراء، شش رای الکترال مربوط به ایالت آیووا را از آنِ خود کرد.

در ایالت تگزاس هم شاهد پیروزی نامزد جمهوریخواهان بودیم. او توانست با کسب ۵۲ و دو دهم درصد آراء از «جو بایدن» پیشی بگیرد و ۳۸ کرسی الکترال در اختیار خود گرفت.

ترامپ کمی بعد از سخنرانی بایدن در پیامی توئیتری حزب دموکرات را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرد. وی همچنین گفت که طی ساعات آینده سخنرانی می‌کند.

با این حال توئیتر، پیام‌ رئیس‌جمهوری آمریکا که طی آن حزب دموکرات را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرده بود، حذف کرد.

ترامپ طی سخنرانی در کاخ سفید گفت که در انتخابات پیروز شده و  در صورت لزوم به دادگاه شکایت می‌کند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید سخنرانی کرد و گفت که تیم  رئیس‌جمهور در مسیر پیروزی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار، کاندیدای دموکرات‌ها در ایالت آریزونا پیروز شد. وی همچنین در ایالت ماین به پیروزی رسید و دو رای الکترال کسب کرد.

 مدیر کارزار انتخاباتی جو بایدن، اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تقلب در انتخابات این کشور را«نادرست و بی‌شرمانه» خواند.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا، با انتقاد از اعلام پیروزی زودهنگام رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که حدود یک میلیون رأی پستی شمرده نشده در این ایالت وجود دارد.

«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت نیویورک نیز مواضع ترامپ در خصوص نتایج انتخابات را «نامشروع، خطرناک و مستبدانه» خواند.

وی در توئیتی نوشت: «آرا را بشمارید. به نتایج احترام بگذارید».

«ایلهان عمر» نماینده دیگر دموکرات هم در توییتر نوشت: «نمی‌توانی شمارش آرا را متوقف کنی. اینجا دیکتاتوری نیست».

چندی بعد اعلام شد که بایدن در ایالت‌های کلیدی میشیگان و ویسکانسن پیشتاز است.

بر اساس اعلام مقامات ایالت نوادا، شمارش آرا در این ایالت تا روز پنجشنبه متوقف شد. این در حالیست که  «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با ۴۹ و دو دهم درصد در برابر «دونالد ترامپ»  که ۴۸ و شش دهم درصد آرا را به خود اختصاص داده است، پیشتاز است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم به نقل از مشاور ارشد «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات گفت که به باور او «اوضاع در جهت رسیدن به نتیجه پیش می‌رود و آن هم به سود ما است.»

خبرگزاری آسوشیتد پرس هم اعلام کرده که «دونالد ترامپ» خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسن شد. با شمارش ۹۵ درصد از آرا، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات با ۴۹ و شش دهم درصد از ترامپ با ۴۸ و ۹ دهم درصد پیشتاز است.

در امتداد این وضعیت منابع خبری آمریکا اعلام کردند یک مقام رسمی در کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به وضعیت فعلی ترامپ گفته است که «در تنگنا قرار داریم».

پایگاه خبری هیل گزارش داده که «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که به اعتقاد وی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی پیروز انتخابات خواهد بود. او اعلام کرد: «در پایان  شاهد آن خواهیم بود که ترامپ برای یک دوره چهار ساله دیگر انتخاب می‌شود».

در مقابل مشاور ارشد کارزار انتخاباتی بایدن هم اعلام کرده که مطمئن است این نامزد می‌تواند به ۲۷۰ رای الکترال دست پیدا کند.

بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسن نیز پیروز شده و ۱۰ رای الکترال این ایالت را به نام خود ثبت کرد.

در همین حال، «بیل استپین» مدیر کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای از تنظیم شکایتی حقوقی برای توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان خبر داد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: «کمپین ترامپ بر خلاف آنچه بر اساس قوانین میشیگان تضمین شده است، دسترسی عملی به برخی مکان‌های شمارش آرا ندارد».

بایدن در ایالت کلیدی میشیگان نیز پیروز شده و ۱۶ رای الکترال این ایالت را کسب کرد.

وی همچنین طی سخنانی در ایالت دلاور گفت که واضح است تعداد ایالت‌های لازم برای کسب ۲۷۰ رای الکترال را برده‌ایم.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از پیش‌بینی درباره پیروزی خود در انتخابات، در پیامی توئیتری نوشت: «ریاست‌جمهوری یک نهاد حزبی نیست. بلکه نهادی برای ملت است که نمایندگی همه مردم را به عهده دارد و موظف است به فکر همه آمریکایی‌ها باشد. و این دقیقا همان کاری است که من انجام خواهم داد».

فرماندار ایالت پنسیلوانیا در کنفرانسی خبری با تاکید بر مخالفت با درخواست کمپین رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا برای توقف شمارش آرا در این ایالت، گفت که روند شمارش و بررسی آرا در ایالت پنسیلوانیا کاملا شفاف است.

داده‌های جدید حاکی از آن است که فاصله آرای ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا که پیش از این صدها هزار رای بود، اکنون به کمتر از ۴۰ هزار رای رسیده است. در همین حال، ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلوگیری از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا شکایتی رسمی به دادگاه ارائه کرد.

بایدن در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت وی طی ۷۷ روز به توافق آب و هوایی پاریس بازخواهد گشت.

شماری از مخالفان ترامپ در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا دست به تظاهرات زده و بر لزوم شمارش تک‌تک‌آرا تاکید کردند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت که جو بایدن، کاندیدای این حزب، آرای الکترال کافی برای پیروزی در انتخابات را دارد.

مسئول امنیت سایبری و تجهیزات زیرساخت وزارت امنیت ملی آمریکا گفت که دولت شواهدی از مداخله خارجی در شمارش آرای انتخابات در دست ندارد.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌رغم ادامه روند شمارش آرا، «وبسایت دوره انتقالی» را با هدف آماده‌سازی برای انتقال قدرت از رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده، راه‌اندازی کرده است.

جدیدترین آمارها حاکی از کاهش برتری ترامپ در ایالت کلیدی پنسیلوانیا است.

کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در پی آن است که علیه شمارش آرا در نوادا و نتایج اعلام‌شده در آریزونا دست به اقدام قانونی بزند.  پیشتر مدیر کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا از تنظیم شکایتی حقوقی برای توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان خبر داد.

«آرون فورد»، دادستان کل ایالت نوادا هم اعلام کرد که این ایالت آماده است مانع از هرگونه چالش ایجاد شده برای آرای این ایالت از سوی جمهوریخواهان شود.

نظر سنجی انجام شده توسط سازمان یهودی «جی استریت» نشان داد که اکثریت رای دهندگان یهود معادل ۷۷ درصد آن‌ها به «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رای داده‌اند و تنها ۲۱ درصد از آنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور را برگزیده‌اند.

همزمان با قوت گرفتن پیروزی بایدن و ورود او به کاخ‌سفید، «ژان-ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که فارغ از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، این کشور و اتحادیه اروپا نیازمند «رابطه‌ای جدید» هستند.

تایمز آو اسراییل گزارش داده «عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفته است در خصوص اینکه «جو بایدن» سیاست‌های آمریکا را تغییر دهد، نگرانی‌ وجود دارد. ترامپ و بایدن جنگ‌های بیشتری را نمی‌خواهند و‌ آنها به دنبال صلح هستند. مساله این است که چه نوع صلحی؟ و در مورد ایران چه می‌کنند؟

سی‌ان‌ان اعلام کرد، ادامه شمارش آرا در ایالت جورجیا نشان از آن دارد که فاصله آرای «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها و «دونالد ترامپ»، رقیب وی رو به کاهش دارد. بر این اساس، شمارش ۹۸ درصد از آرای این ایالت حاکی از آن بوده ترامپ با دو میلیون و ۴۳۲ هزار و ۹۷ رای پیشتاز و بایدن با دو میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۹۹ رای وی را تعقیب می‌کند.

تیمی از ناظران بین‌المللی در سازمان امنیت و همکاری اروپا اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تخطی از قانون در انتخابات را «بی‌اساس» خواندند.

«باب کیسی»، سناتور ایالت پنسیلوانیا گفت اطمینان دارد که نتایج نهایی آرا در این ایالت به سود «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات تمام خواهد شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز در پیامی توئیتری خواستار توقف شمارش آرا شد.

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات خواستار ادامه روند شمارش آرا در آمریکا شد.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا