داروی ضد درد و مهار کننده آنزیم وارد بازار شد

به گزارش ریال نیوز، علی فرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اعلام این مطلب افزود: این سه قلم دارو شامل تنطور اپیوم سها (محلول خوراکی ۲۵۰ میلی لیتر – هر پیمانه ۵ میلی لیتری حاوی ۵۰ گرم مورفین برای درمان کسانی که سابقه عودهای مکرر در بازگشت به اعتیاد دارند یا معتادان تزریقی یا کسانی که از بیماری اعتیاد رنج می برند و نمی توانند یکدفعه و کامل اعتیاد را کنار بگذارند مورد استفاده قرار می گیرد)، قرص فیناستراید ۱ (برای درمان کسانی که ریزش مو با الگوی مردانه آلوپسی آندروژنیک دارند) و قرص فیناستراید ۵ (برای درمان کسانی که هایپرپلازی خوش خیم پروستات دارند) تولید و روانه بازار شده است.

وی توضیح داد: در شرکت داروسازی سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، بیش از ۴۰ قلم انواع دارو در اشکال مختلف شامل قرص، کپسول، شربت و سوسپانسیون تولید و روانه بازار می شود.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: شرکت داروسازی سها به عنوان عضوی از خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر با آرمان «سلامت همه انسان ها» رسالت خویش را تولید و عرضه فرآورده های دارویی انسانی با بهره گیری از فناوری روز دنیا می داند و از مجهزترین سایت های داروسازی در کشور و حتی منطقه استفاده می کند.
فرجی ادامه داد: جهت گیری و سیاستگذاری این شرکت بر این اساس است که وابستگی به داروهای خارجی را برطرف کند تا بتواند داروهای مورد نیاز بیماران خاص مانند بیماران اعصاب و روان، دیابتی، قلبی و عروقی، گوارشی و نظایر آن را تأمین کند.
«جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
کمک به تامین داروهای مورد نیاز کشور، تامین مواد اولیه دارویی، مکمل های غذایی و رژیمی و تجهیزات پزشکی، تکمیل، توسعه و راه اندازی واحدهای جدید دارویی و لوازم پزشکی در شرکت های تحت پوشش، انجام فعالیت های تحقیقاتی، فنی و مهندسی و خدمات در بخش سلامت جامعه و فعالیت هایی که در راستای اهداف سلامت جامعه مفید فایده باشند برخی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر است»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یک =

دکمه بازگشت به بالا