دکتر روانشناس بالینی سایت: www.psmoqadam.ir

بیماری های روانی درست مانند بیماری های جسمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید در کم ترین زمان ممکن و با سرعت بالا روند درمان را طی کرده و پس از آن نیز با توجه به شرایط بیماری نیاز به پیگیری های مکرر وجود خواهد داشت. چه بسا بیماری های روحی و روانی می توانند گاه سخت تر باشند، چون آثار تخریبی شان اگر درمان نشوند به مراتب بیشتر از چیزی است که فکر می کنیم.
در این شرایط اطرافیان متوجه این بیماری نمی شوند، بسیاری ممکن است پس از روبرو شدن با بیماری های روانی دست با اقدامات اشتباه و جبران ناپذیری بزنند و این شرایط می تواند به مراتب بد تر و خطرناک تر شود. بسیاری از انسان ها نیز صرفا بیماری روانی نخواهند داشت، اما نیاز مراجعه به روانشناس در آن ها به شدت احساس می شود.
کسانی که می خواهند تصمیمات مهم در زندگی خود بگیرند، مرتبا احساس خطر می کنند، فکر می کنند ممکن است بزودی به امراض روانی دچار شوند و هزاران مورد این چنینی.
متاسفانه در کشور ما بیماری های روانی جدی گرفته نمی شوند و در نتیجه می توانند به سرعت پیش روی کند، قطعا بیماری روانی خطرناک نیست، اما اگر پیشگیری و درمان نشود مشکلات عظیمی را به وجود خواهد آورد و چه بسا که باعث شود فرد به عارضه های جسمی دچار گردد.
تفاوت های زیادی میان روش های سنتی درمان مشکلات روحی و روانی و روش های نوین وجود دارد که دکتر پروانه صفایی مقدم روانشناس بالینی در این باره توضیحاتی ارائه می دهد. توجه داشته باشیم که درمان صرفا بر اساس رفتار شناسی و شناختی انجام خواهد شد و برای هر شخصی متفاوت خواهد بود.

مشاوره های ازدواج دکتر پروانه صفایی مقدم
انتخاب اشتباه در زندگی هر شخصی می تواند موجب رخداد های تلخ و حتی گرفتاری های عظیمی شود که که این موارد می تواند مربوط به سن کم، بی تجربگی و یا افراط در علاقه و هر چیز دیگری باشد،، البته این موضوع صرفا در مورد ازدواج صدق نمی کند، تصمیم گیری مهم، با مشاوره و روانشناسی می تواند بسیار کارآمد تر و نتایج بهتری را ارائه دهد.
اگر در شرف ازدواج هستید می توانید از مشاوره های ازدواج، آزمون های شخصیتی و روانی و همچنین تکنیک ها و روش های خاص استفاده کنید؛ و زندگی آینده خود را با شیوه مدرن و خالی از اشتباهات ترسیم نمایید، و در اندک زمان به نتیجه مطلوب تری برسید و به این صورت خطر کمی شما را تهدید خواهد کرد.
یک تصمیم گیری هوشمندانه پیش از هر اقدامی که می تواند صدمه های سختی به ما وارد کند، همیشه بهترین و ایده آل ترین راه است، احتمالا بار ها این مثل را شنیده اید که می گویند: پیشگیری بسیار بهتر از درمان می باشد. بسیاری از خواسته ها، خلق و خو و رفتار ما درونمان نهفته است، همان طور که اطرافیان ما در مورد آن چیزی نمی دانند، شاید خودمان هم قدرت بیان خوبی نداشته باشیم، در نتیجه اولین مشکل در روابط زوجین همین مضمون خواهد بود.

مشاوره های کسب اعتماد به نفس و رفع استرس و مثبت اندیشی
صرفا مثبت اندیشی به این معنی نیست که شما در هر شرایطی خوشبین باشید و یا این که احساس کنید هیچ اتفاق خطرناکی برای شما رخ نخواهد داد و باعث نمی شود که زندگی تان پر از لحظات خوش شود، در واقع باید بیاموزید که در بدترین شرایط پس از روبرو شدن با خطرات و ترس ها، به دنبال نکات مثبت باشید تا بتوانید در بدترین شرایط بهترین تصمیم را بگیرید.
البته که این کار به همین سادگی نیست و نیاز به تکنیک هایی دارد که در دوره های روانشناسی بالینی به طور کامل به آن پرداخته شده است. درمان مشکلات روحی اگر در زمان مناسب و با دقت بالا انجام شود، نه تنها اثر تخریبی نخواهد داشت، چه بسا که بسیار زود تر از موعد مورد انتظار رفع گردد.
مسئله مهم دیگر اعتماد به نفس است، چیزی که هر کسی به مقدار لازم نیاز دارد و در صورتی که وجود آن در زندگی خود را احساس نکند، مدام با ترس از انجام کار، شکست و مسیر های اشتباه روبرو می شود.
مثلا می خواهید در دوران تحصیل مدرسه انتخاب رشته کنید و یا فرزندنتان چنین هدفی دارد، علاوه بر مشاوره های تحصیلی، یک مشاوره دقیق و روانشناسی می تواند وضعیت او را کارشناسی کرده و نتیجه خوبی به ارمغان آورد.
با بررسی نمونه کار ها و موفقیت ها، افتخارات و مدارک بین المللی دکتر صفایی مقدم با حس مثبت بیشتری نسبت به دریافت مشاوره تصمیم می گیرید.
چرا به مشاوره روانی نیاز داریم؟
نیاز به مشاوره صرفا در بیمار های روانی و روحی دیده نمی شود.
همه ما به نحوی ممکن است در طول روز با آسیب های روحی مواجه شویم که حتی اطلاعی در مورد آن نداشته باشیم، در این شرایط قطعا یک مشاوره کوتاه و کوچک می تواند از هر گونه خطر احتمالی ما را دور کرده و باعث شود که در زندگی آسیب کم تری ببینیم، مسئله مهم دیگر این است که حتی اگر در متعادل ترین حالت ممکن باشیم، باز هم به کمک نیاز داریم، یک مشاوره دقیق و هدفمند برای ادامه مسیر زندگی.
گاه نیاز به تصمیماتی داریم که می توانند همه چیز را دگرگون کنند، از مالی و اقتصادی گرفته تا مهاجرت، عاطفی و هر چیزی که بتوانید با ذهن خود به آن شکل دهید و قدرت تصمیم گیری درباره اش را داشته باشید.
بسیاری از نوجوانان در سنین تحصیل با مشکلات زیادی مواجه می شوند، از رفتار های اطرافیان خود سرخورده شده و یا در نهایت دچار تلخی های زیادی در ذهن خود شده و این به هیچ وجه، به نفع آن ها برای ادامه مسیر دشوار زندگی نیست.
پیش از هر چیزی و برای اطمینان بیشتر شما عزیزان می توانید با یک تماس تلفنی کوتاه با شماره های: 77610857 و یا 09122849487 در این باره اطلاعات لازم را کسب کنید.

روانشناسی رفتار با کودک و همسر
خانواده موفق نیازمند ازدواج موفق خواهد بود، علاقه طرفین به یکدیگر تا مسائلی مانند مهریه، حق طلاق و از این دست موضوعات که معمولا زوج های جوان در هنگام توافق با آن ها برخورد خواهند داشت. عده ای تصمیمات اشتباه به نفع خود و به ضرر طرف مقابل گرفته و ممکن است به این کار خود آگاه نباشند.
قطعا ازدواج باعث می شود که زوج های جوان وارد بخش مهم دیگری از زندگی شان شوند که شاید تاکنون با آن روبرو نبوده و یا چیزی از آن نمی دانند، که البته طبیعی است و صرفا در این موارد تجربه وجود ندارد.
مشاوره با کودک و تربیت آن از همان پیش از تولد، سنین ابتدایی، نوجوانی، جوانی می تواند بسیار برای پدر و مادر ها مفید باشد. روابط زناشویی که ممکن است تحت تاثیر رفتار ها و اخلاقیات افراد دیگر قرار گیرند نیز بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهند.
انسان ها تیپ های شخصیتی مختلفی دارند و هر کدام از آن ها ممکن است نکات مثبت و منفی بسیاری داشته و برای تعامل بهتر با یکدیگر نیاز به راهنمایی خواهند داشت.
درمان اضطراب های شدید در کودکان، نوجوانان، رفتار های پرخاشگرانه و عصبانیت های بی دلیل می تواند نشانه های نیاز به یک مشاوره دقیق و اصولی روحی و روانی باشد که با بررسی و تحقیق لازم صورت می پذیرد و می تواند جوابگو و درمان کننده بسیاری از مشکلات متداول در رفتار انسان ها باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دو =

دکمه بازگشت به بالا