رایگان شدن قبوض برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی

به گزارش ریال نیوز، محمدرضا احمدی با اشاره ظرفیت بالای کشور در تولید برق از انرژی خورشیدی بیان کرد: موقعیت جفرافیایی ایران، شرایط مناسبی را برای تامین انرژی تجدیدپذیر فراهم کرده است و مشترکان می‌توانند با نصب از پنل های خورشیدی بار  برق مصرفی خود را تقسیم کنند.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: استفاده از پنل‌های خورشیدی در طرح وزارت نیرو محدود به تامین برق برای مشترکان نیست و متقاضیان می‌توانند با سرمایه گذاری برق تولید شده خود را این وزارت خانه بفروشند و با آن درآمدزایی داشته باشند.

وی افزود: قیمت خرید برق از مشترکانی که اقدام به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر می‌کنند به ازای هر کیلووات حدود ۱۰۰۰ تومان است و قیمت برق ارائه شده به مشترکان بسته به میزان مصرف به ازای هر کیلووات حدود ۱۰۰ تومان است این تفاوت قیمت می تواند علاوه بر رایگان شدن مصرف برق مشترک، درآمدزایی نیز داشته باشد.

احمدی بیان کرد: این طرح علاوه بر ذی نفع شدن مشترکان برق، می‌تواند برای مدیریت در پیک مصرف برق موثر باشد، در فصل تابستان با توجه به افزایش دما میزان پیک مصرف به نحوه چشمگیری افزایش خواهد یافت و احتمال خاموشی نیز بالا خواهد بود.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: جغرافیای چهار فصل و تعداد بالای روز‌های آفتابی نقطه قوت توسعه انرژی‌های خورشیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از کشور‌های اروپایی با وجود روز‌های کم آفتابی توانسته اند بخش فراوانی از نیاز خود را به نیروگاه برق حرارتی کاهش دهند.

وی افزود: این صفحات خورشیدی به گونه‌ای طراحی شدند که در فضای کوچک نیز می‌توانند نصب شوند و بخشی از انرژی مورد نیاز بخش خانگی را تامین کنند.

احمدی در پایان گفت: با توجه به سیاست‌های دولت برای واقعی سازی انرژی و تعرفه‌های پلکانی افزایش قیمت برق، استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌تواند هزینه انرژی در سبدخانوار را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا