صادرات؛ ناجی اقتصاد ایران

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سعید جعفری روز شنبه در «همایش آموزشی توسعه‌ صادرات با تمرکز بر کشور عراق» افزود: با تاکید رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته‌ی عالی توسعه‌ی صادرات متشکل از نمایندگان زیرمجموعه‌های ستاد تشکیل شده و توجه ویژه به صادرات در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: با بسترسازی و ریل‌گذاری این کمیته جهت توسعه و تقویت صادرات، امیدواریم شاهد رشد روزافزون صادرات در مجموعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) باشیم.
مدیرعامل بنیاد برکت اضافه کرد: ما در بنیاد حتی در حوزه‌ اشتغال‌های اجتماع‌محور نیز به دنبال صادرات هستیم و درصددیم تا بتوانیم تولیدات مشاغل خرد و خانگی را به بازارهای جهانی و منطقه‌ای برسانیم.
جعفری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به سلامت از گردنه‌های اقتصادی عبور کنیم، لازم است که در صادرات به‌خصوص به کشورهای همسایه از جمله عراق موفق باشیم. ما به راحتی می‌توانیم در این بازارها حضور داشته باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع صادرات، تعداد و حضور شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت در بازارهای منطقه‌ای بیش‌تر شده و از این طریق، درآمدهای حاصل از صادرات افزایش یابد.
مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به فعال بودن شرکت‌های مشارکتی این بنیاد در حوزه صادرات گفت: تعداد این شرکت‌ها امسال از هفت به ۱۳ می‌رسد.
وی افزود: صادرات، ناجی اقتصاد است و می‌تواند کشور را از اتکا به درآمدهای نفتی برهاند. در چهار دهه‌ گذشته، دشمن هر وقت خواسته به اقتصاد ایران ضربه بزند به موضوع فروش نفت ورود کرده است.
جعفری با برشمردن برخی از ویژگی‌های جغرافیایی و ژئوپلتیکی ایران یادآور شد: متأسفانه آن‌چنان که باید و شاید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بازار کشورهای همسایه بهره‌ لازم را نبرده‌ایم. کشورهای جنوب غرب آسیا به سهولت بازارهای کشورهای همسایه را در دست گرفته‌اند و ما با وجود نزدیکی جغرافیایی به این کشورها از این ظرفیت و پتانسیل استفاده نکرده‌ایم.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به قرابت فرهنگی و اجتماعی ایران و عراق گفت: بازارهای عراق پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بسیاری دارد که باید از آنها استفاده کرد. با وجود اینکه ایران بیش‌ترین حجم صادرات را به این کشور دارد، اما همچنان فرصت‌های بالقوه‌ زیادی برای بهره بردن فراهم است.
وی ادامه داد: اگر نرخ بیکاری در استان‌های غربی و جنوبی همجوار با عراق بالاست، به این دلیل است که از ظرفیت‌های صادراتی بهره‌ی کافی را نبرده‌ایم. تأکیدات رهبر معظم انقلاب و کسانی که قلبشان برای این آب و خاک می‌تپد، مؤید این مهم است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با استفاده از فرصت‌های صادراتی، می‌توانیم شرایط بهتری را برای معیشت مردم فراهم کنیم.
همایش آموزشی توسعه‌ صادرات با تمرکز بر کشور عراق در راستای پیشبرد راهبرد توسعه‌ بسترهای توانمندساز در زمینه‌ صادرات شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت و شرکت‌های زیرمجموعه‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به همت بنیاد برکت و با حضور مدیرعامل و معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی این بنیاد، رئیس کمیته‌ توسعه‌ صادرات ستاد، همچنین دبیر این کمیته، جمعی از مدیران شرکت‌های مشارکتی این بنیاد و رایزن اسبق اقتصادی ایران در عراق برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یازده =

دکمه بازگشت به بالا