صنعت نفت نباید سیاسی اداره شود

ریال نیوز : مديركل روابط عمومي وزارت نفت با اشاره به جايگاه مهم روابط عمومي در ساختار صنعت نفت، تاكيد كرد: صنعت نفت بايد حرفه‌اي اداره شود نه سياسي.

به گزارش ریال نیوز، علي فروزنده درگفتگو با پايگاه اطلاع‌رساني شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، طي بازديد از اداره روابط عمومي اين شركت، گفت: جايگاه رسانه و روابط عمومي دو روي يك سكه است؛ هرچه در حوزه روابط عمومي اطلاعات دقيق‌تر، به‌هنگام‌تر، جامع‌تر و كارآمدتر ارائه شود قطعا در ادامه اين مسير به توانمندي درعملكرد منجر خواهد شد.

فروزنده با اشاره به اين كه درحال حاضر سه ماموريت مهم تعريف شده است، خاطرنشان كرد: ماموريت نخست برمبناي لزوم تغيير نگاه عمومي مردم به صنعت نفت قرار داده شده است؛ چراكه نگاه دقيق و واقع بينانه‌اي به اين صنعت وجود ندارد، اين روند بايد تغيير پيدا كند.

وي درخصوص دومين ماموريت توضيح داد: يكي از ضرورت‌هايي كه درگام بعدي بايد به آن پرداخته شود تغيير نگاه داخلي و كاركنان صنعت نفت است؛ در اين روند نياز است تا با اهميت به بخش منابع انساني در راستاي احياي اعتماد به نفس و پررنگ ساختن نقش جدي و موثر نيروهاي انساني در صنعت قدم‌هاي سازنده‌اي برداشته شود.

فرزونده افزود: در ماموريت سوم بايد تلاش شود تا نفت حرفه‌اي اداره شود نه سياسي.

وي گفت: براي هريك از ماموريت‌هايي كه تعريف شده برنامه‌ها و پرو‍ژه‌هاي متعددي خواهيم داشت كه به تدريج در طول زمان آن‌ها را عملياتي خواهيم كرد. اين درحالي است كه در روند مذكور به موضوعات فرهنگي-‎هنري نيز پرداخته خواهد شد، كارهاي متعددي كه به روند اصلاح نگاه به ساختار كمك كند.

مديركل روابط عمومي وزارت نفت تصریح کرد: درخصوص مبحث ارتباط با رسانه ها نيز بايد گفت كه اين موضوع ذيل ماموريت‌ها تعريف خواهد شد.

به گفته فروزنده تلاش مي‌كنيم از تمام ظرفيت‌هايي كه در صنعت به صورت گسترده‌اي وجود دارد، استفاده حداكثري شود.

عملكرد صنعت در مديريت بحران قابل دفاع است

وي در بخش ديگر اظهارات خود با ارزيابي از عملكرد روابط عمومي وزارت نفت و شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‎‌هاي نفتي در خصوص مديريت بحران اخير در ماجراي اخلال در سامانه هوشمند سوخت اذعان كرد: باتوجه به اينكه زمان كوتاهي از استقرار مديران در بدنه صنعت نفت مي‌گذشت، هم مديران عملياتي و هم مديران روابط عمومي واكنشي كه نشان دادند، رویکرد قابل دفاعي بوده است.

به گفته فروزنده در اين فرآيند تلاش‌ها برمبناي بازگرداندن جايگاه‌هاي سوخت به مدار خدمات‌رساني به مردم قرار داده شد.

وي افزود: مديران صنعت ازبخش‌هاي ستادي تا عملياتي مردم را محرم خود شمردند تا در خصوص چالش پيش آمده اظهارت و توضيحات مكفي به عموم مردم ارائه كنند و پاي كار اطلاع‌رساني باشند.

 فروزنده در پايان تاكيد كرد: روابط عمومي‌ها تلاش كردند تا اين ارتباط را با رسانه‌ها برقرار كنند كه اين اقدام صادقانه و جدي، در عدم تحقق اهداف شوم اين اتفاق بسيار موثر بود. روندي كه مي توان دربحران هاي احتمالي آينده در صنعت از آن الگو گرفت.

گفتني است ظهر امروز مديركل روابط عمومي وزارت نفت به همراه روساي روابط عمومي 4 شركت اصلي وزارت نفت و رئيس هماهنگي‌هاي روابط عمومي وزارت نفت، از واحدهاي روابط عمومي شركت ملي پالايش و پخش بازديد و با كاركنان اين بخش گفتگو كردند. همچنين دراين نشست از مهدي اسماعيلي؛رئيس روابط عمومي سابق اين شركت تقدير به عمل آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا