ورود حقوقی‌ها هم مانع سقوط شاخص نشد

به گزارش ریال نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی 46 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 610 هزار واحدی سقوط کرد. این در حالی است که شاخص کل هم‌وزن نیز در این مدت بیش از 1.5 درصد افت داشت.

در جریان معاملات امروز نمادهای شستا، فارس و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و نماد فملی که دیروز خبر افزایش سرمایه 100 درصدی آن روی کدال نشست، تاثیر مثبت 1670 واحدی بر شاخص کل داشت.

در یک ساعت نخست معاملات امروز بیش از 493 هزار معامله در بورس صورت گرفت که طی آن 4 میلیارد و 544 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 65 هزار میلیارد ریال دادوستد شده است. ورود حقوقی‌ها به بازار سهم نیز هنوز نتوانسته در برابر فشار عرضه دوام بیاورد و خبری از ریزش صف‌های فروش و معاملات مثبت در بازار سهام نیست.

در جریان معاملات امروز، اکثر گروه‌های صنعت همچنان فشار عرضه شدیدی را تحمل می‌کنند و خریدهای حقوقی در برخی نمادها کاملا مشهود است. البته میزان حمایت به حدی نیست که بتواند روند معاملات را معکوس کند. بی‌اعتمادی شکل گرفته در بورس به حدی است که حتی روند صعودی دلار و عبور دلار نیمایی از مرز 20 هزار تومانی نیز نتوانسته تاثیری در کاهش فشار عرضه در بازار بگذارد.

معاملات امروز بورس در حالی پیگیری می‌شود که روز گذشته شاخص کل بیش از 65 هزار واحد افت کرد تا میزان سقوط شاخص در 10 روز گذشته به حدود 400 هزار واحد برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا