پست اگر دولتی فکر کند نابود می شود  

مهدی مقصودی مدیر کل پست استان تهران در گفت و گو با شبکه خبری ریال نیوز درباره وضعیت کنونی پست گفت: آنچه از نظر ما اهمیت دارد و با شروع کرونا نیز یک مقدار تقویت شده، خریدهای مجازی است که مردم را به سوی خود برده است. البته این نوع خرید ها با وجود کرونا تشدید هم شده است. این در حالی است که به واسطه محدویت هایی که در جامعه اعمال شده، نقش پست در چند سال اخیر برجسته تر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: مدل عملیاتی خرید و فروش اینترنتی افزایش یافته است .در خرید اینترنتی باید یک کانالی وجود داشته باشد که این مرسوله را جابجا کند و ما موفقیتهای خوبی در این حوزه داشته ایم که در این مدت 6 ماه که از کرونا می گذرد در زمینه خرید و فروش اینترنتی 40 درصد رشد داشته ایم و خدا را شکر می کنیم که در این زمینه موفق بوده ایم و سربلند شده ایم.

مدیر پست استان تهران با اشاره به تعداد دفاتر خدماتی پستی در استان تهران و فعالیت ها آن ها عنوان کرد: در استان تهران 144 واحد پستی داریم که مردم می توانند به صورت فیزیکی به آن مراجعه کنند فارغ از اینکه یک سری واحد داریم که مردم می توانند مراجعه کنند. یک سرویسی هم داریم به نام پیکاپ سرویس که اصطلاحا به آن 193 می گویند که البته به دلیل هزینه های زیاد بیشتر برای کسب و کارهای انبوه جواب می دهد. بهترین بسته بندی برای مرسولات خارجی در دنیا مرسولات ایران است و اگر به فرودگاه امام خمینی سر بزنید می بینید که مرسولاتی از همه جای دنیا می آید و می بینید چقدر وضع مرسولاتی که ما می فرستیم با مرسولاتی که آنها می فرستند کانلا مشهود است.

وی در ادامه بیان کرد: پست یک ظرفیت قبول و خوب و یک طرفیت نیروی انسانی خوب دارد و چون یک سازمان دولتی است سازمان پاسخگویی است و کاملا زیر چتر یک وزارتخانه دولتی است و این خود پاسخگویی را نشان می دهد شما یک امانت را به پست می سپارید نکته بعدی اینکه ما یک زیرساخت it خوب داریم و به عنوان کسی که هم اتحادیه جهانی پست و کشورهای اروپایی را شخصا رفته ام و دیده ام و پست های آنها را بازدید کرده ام هم شرق آسیا رفته ام و حتی خاورمیانه را بدون تعارف ما از لحاظ زیرساخت It  واقعا وضعمان خوب است.

مدیر پست استان تهران در ادامه گفت:کل خدمت پستی چهار فرایند اصلی دارد: 1) قبول 2) پردازش 3) رهسپاری و ارسال 4) توزیع؛ مرسوله یک جایی قبول می شود یک جایی پردازش می شود به این معنا که بسته بندی می شوند  و روی آن ثبت انجام می گیرد یک جایی رهسپار می شود و ارسال می شود به مقاصد این رهسپاری می تواند مسیرهای اصلی ما باشد الان ریلی داریم ، هوایی داریم ، جاده ای داریم و مسیرهای مویرگی حتی در روستاها. و مرحله آخر ما توزیع است .

مقصودی در ادامه بیان کرد: شرکت ملی پست به واسطه اینکه حاکمیتی و ملی است؛ تکلیف دارد که به تمام مردم در سراسر کشور، خدمات پستی ارائه دهد.

مقصودی فعالیت پست در ایران را با دیگر گشورهای دنیا این گونه بیان کرد: در حوزه سرعت ، کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش جلوتر هستیم. مرسولات ما قابل رهگیری هستند از لحاظ کیفیت مشتری بیشتر روی سرعت اهمیت می دهد و کشور ما یک کشور پهناور است و مساحت ایران یک چهارم مساحت کل اروپاست و از لحاظ سرعت همه چیز دست ما نیست.

خیلی از مردم فکر می کنند پست به آهستگی کارها را انجام می دهد اما واقعیت این است که سرعت در پست از همه موارد اهمیت بیشتری دارد اما گاهی این سرعت تنها دست شرکت پست نیست . مرسوله عادی بین 24 تا 48 ساعت دست مشتری می رسد.شرکت ملی پست یک شرکت دولتی با تفکر خصوصی است.  چون اگر خصوصی فکر نکند، حتما نابود می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 11 =

دکمه بازگشت به بالا