پیشگیری از وقوع جرم نیازمند بودجه است

ریال نیوز : رئیس کل دادگستری استان قزوین: همه تلاش و برنامه های دستگاه قضا در این جهت است که جرمی اتفاق نیفتد درحالیکه این هدف بدون هزینه و بودجه امکانپذیر نیست.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، افزود: هرچقدر برای پیشگیری از وقوع جرم هزینه کنیم چند برابر آن از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: هر جرمی برای جامعه یک آسیب است و باید با برنامه ریزی و تدوین راهکارها جلوی افزایش آسیب های اجتماعی را بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: اگر در ضوابط قانونی دستگاه ها برای هزینه کرد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، محدودیت وجود دارد باید در شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح شود تا در شورا برای آن مصوبه داشته باشیم و محدودیت موجود برداشته شود.

علی شعبانی گفت: تمام تلاش و برنامه های دستگاه قضا در این جهت است که جرمی اتفاق نیفتد درحالیکه این هدف بدون هزینه و بودجه امکانپذیر نیست و دستگاه ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: برای جرایم خاص و خشن دستورالعمل هایی از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شده و سیاست دستگاه قضا این است که برای جرایم خاص مجازات خاص در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه که مجازات باید با جرم تجانس و همخوانی داشته باشد، افزود: با توجه به این موضوع، برای مجرمان خطرناک و جرایم خشن، مجازات تکمیلی مانند تبعید را در برنامه داریم.

مقام ارشد قضایی استان قزوین خاطر نشان ساخت: همچنین برای کنترل جرایم اولویت دار مانند سرقت های خرد باید از گشت محله محور رضویون کمک بگیریم که با بهره گیری از ظرفیت دستگاه های دیگر مانند سپاه و بسیج در دستور است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به ارتقای رتبه پیشگیری استان از ۱۶ به چهارم کشوری، افزود: این ارتقا خبر خوبی است که نشان می دهد عملکرد مسوولان استان تاثیرگذار بوده و هدفگذاری ما این است که با برنامه ریزی راهبردی به رتبه اول در این زمینه ارتقا یابیم.

وی گفت: براساس گزارش پلیس استان، ۳۵ مورد اخطار رعایت جوانب ایمنی به یک دستگاه استانی داده شده ولی پاسخی دریافت نشده است که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مدیر آن دستگاه باید در صورت ورود خسارت، آن را از هزینه شخصی پرداخت کند و شخصا تحت تعقیب قرار گیرد.

علی شعبانی اضافه کرد: پلیس که در خط مقدم مبارزه با سرقت قرار دارد باید مکان های خطرزا را شناسایی کرده و به دستگاه قضایی و مدیران دستگاه ها اعلام کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی افزود: اگر مدیران برای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال ترتیب اثر ندهند تخلف کرده اند و ما نمی توانیم از تخلف آنها عبور کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه ها و اداراتی که جدیت و اهتمام بیشتری در این حوزه دارند حتما باید مورد تقدیر قرار گیرند تا رسالت های خود را در این حوزه به خوبی انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا