بازار ارز کنترل می‌شود

ریال نیوز : سخنگوی اقتصادی دولت گفت: دغدغه بانک مرکزی کنترل نرخ ارز است.

به گزارش ریال نیوز، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت امروز در نشست خبری با بیان این‌که دغدغه بانک مرکزی کنترل نرخ ارز است تاکید کرد: بانک مرکزی به صورت جدی به مساله افزایش بی ضابطه نرخ ارز در طول ۲۰ روز گذشته ورود کرد و در آینده نیز همین سیاست را ادامه خواهد داد چرا که بی ثباتی در نرخ ارز در هدفگذاری کنترل تورم، کشور را دچار مشکل خواهد کرد. تاکید رئیس‌جمهور نیز بر کنترل این بازار و جلوگیری از افزایش تورم ناشی از آن است.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره سیاست‌های خودرویی وزارت صمت، واردات خودروهای خارجی و نیز کنترل قیمت خودرو و همچنین اظهارات اخیر معاون حمل‌ونقل وزیر صمت، بیان کرد: راهبرد دولت که وزارت صمت آن را پیگیری می‌کند به تعادل رساندن قیمت خودروی داخلی از طریق افزایش تولید و نیز واردات خودروی خارجی است.

وی افزود: وزیر صمت وعده داده به زودی مفصلاً درباره سیاست‌های خودرویی صحبت می‌کند. فصل الخطاب راهبردهای خودرویی آن چیزی است که در دستور کار دولت است و آنچه وزیر صمت اعلام می‌کند؛ نه آنچه سایر مسؤولان مرتبط مصاحبه می‌کنند.

خاندوزی درباره ورود ایرلاین‌های خارجی به پروازهای داخلی گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه، بندی در این خصوص در نظر گرفته شده بود که در نهایت مورد تأیید صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. در دولت هم فعلاً مصوبه‌ای دستور کار کمیسیون‌ها نیست.

وی افزود: اما این‌که برنامه دستگاه‌های اجرایی چه خواهد بود با توجه، به جزئیاتی رئیس سازمان هواپیمایی داشت به نظر می‌رسد همان مسیر توسط وزارت راه و شهرسازی پی‌گیری می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در بورس انرژی تابلوی برق تجدیدپذیر ایجاد و امکان تهاتر برق با صنایع فراهم شده است. همچنین امکان ایجاد نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی با امکان صادرات آن و امکان فروش برق با رمزارز فراهم شده است.

تسهیلات با نرخ ترجیحی تبصره ۱۸ قانون بودجه هم مشمول متقاضیان راه اندازی انرژی‌های تجدیدپذیر شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم مجموع این تدابیر اتخاذ شده در کنار برخی مذاکرات با سرمایه گذاران خارجی برای استفاده از فرصت پهنه سرزمینی ما در ساخت نیروگاه خورشیدی، بتوان کمبودهای کشور در حوزه انرژی را جبران کرد. ضمن این‌که برای کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت‌های هیدروکربنی نیز مؤثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا