اعزام ۱۳ ناوگروه ارتش به دریاها

به گزارش ریال نیوز، امیر دریادار «حسین خانزادی» در مراسم روز جهانی دریانوردی که امروز (یکشنبه) در مرکز همایش های بین المللی برگزار شد، گفت: وقتی به عرصه دریا نگاه می‌کنیم متوجه پیشرفت‌های فراگیر صنعت دریا و توسعه حمل و نقل دریایی می‌شویم.

وی اظهار داشت: باید بدانیم فناوری تاثیر عمیقی در این عرصه دارد، بنادر، کشتی و آنچه در حوزه دریا و دریانوردی وجود دارد به شدت متاثر از فناوری است.

خانزادی افزود: این تغییرات، حضور در دریا را معنادارتر کرده و علاوه بر سهولت حضور در دریا، پیچیدگی این حوزه بیشتر شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ایران کشوری دریایی و بر این اساس انتظار داریم ظرفیت دریایی کشور به دلیل تاکیدات مقاممعظم رهبری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت دریا برای توسعه اقتصاد آبی مطرح است و این امنیت است که این هدف را محقق می‌سازد، گفت: خوشبختانه کشتی happiness با نیروی دریایی ارتش و شرکت ملی نفتکش به آبهای کشور بازگشت و از هر گونه تعرض و گزند در امان ماند.

خانزادی اظهار داشت: امنیت دریایی در آبهای پیرامون جمهوری اسلامی ایران در یک سال اخیر فضای پرتنشی را تجربه کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در یک سال گذشته ۱۳ ناوگروه رزمی را به دریا اعزام کردیم در حالی که در سالیان قبل به طور متوسط ۶ ناوگروه را اعزام می‌کردیم.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران در تنگه هرمز و خلیج فارس به خوبی امنیت منطقه را برقرار کرده است و اگر کشوری بخواهد آسیبی به منافع جمهوری اسلامی ایران وارد کند به دلیل رصد کامل شرایط امکان فرار نخواهد داشت و پاسخ جدی در این رابطه دریافت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا