بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور مجوز گرفت

ریال نیوز : مجوز فعالیت یک صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور با سرمایه ثبتی هزار میلیارد تومان (یک همت)، پس از بازدید ناظران کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، از سوی دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه تخصصی صادر شد.

به گزارش ریال نیوز ، پس از بررسی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مالی معاملاتی، منابع انسانی و سرمایه‌گذاری، دفتر کار، آشنایی و تیم کارشناسی صندوق و نرم‌افزار مالی، زیر ساخت این صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی از سوی ناظران دبیرخانه برای شروع فعالیت تایید شد.

این صندوق CVC با سرمایه هزار میلیارد تومانی (یک همت) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فعالیت خواهد کرد. مجوز تاسیس این صندوق در بیست و ششمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در دی ماه ۱۴۰۲ مصوب شده بود.

صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی از سوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و با حداقل سرمایه معادل یک سی‌ام سرمایه ثبتی سرمایه صندوق نوآوری  و شکوفایی تشکیل می‌‍شود. این صندوق‌ها صرفا مجاز به سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه هستند.

این صندوق‌ها مطابق دستورالعمل تأسیس و نحوه فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان مصوب ۱۴۰۱ مجوز تأسیس خود را دریافت می‌کنند.

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، تاکنون ۱۸ مجوز تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (Corporate venture capital) با مجموع سرمایه ۳.۸ همت اعطا شده است که از این تعداد ۸ صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی موفق به اخذ مجوز فعالیت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا