واکنش دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران به بخشنامه ناگهانی استاندارد

ریال نیوز : دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی ایران در واکنش به بخشنامه ناگهانی سازمان استاندارد گفت: این بخشنامه یک تصمیم ناگهانی و بدون نظر خواهی کارشناسان اهل فن است و تولید واقعا دیگر توان این آزمون خطاها را ندارد.

به گزارش ریال نیوز ، محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران درباره بخشنامه جدید موسسه استاندارد درباره درج وزن خالص بدون تلرانس گفت: همچنان موضوع افزایش و کاهش سایز لوگو با نوع محصول در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، سازمان حمایت و فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی پایان نیافته و هنوز از امضای معاون محترم رئیس جمهور در خصوص قانون بهبود محیط کسب و کار و الزام مشورت ارگان‌های دولتی با تشکل‌ها نگذشته که موسسه استاندارد اقدام به صدور بخشنامه وزن خالص کرده است.

نقاشی بیان کرد: در سازمان استاندارد کارشناسان مجربی حضور دارند و با مدیریت دکتر ایزد پناه انتظار می‌رود این سازمان به اصالت اصلی خود یعنی حفظ کیفیت بیشتر از پیش توجه داشته باشد و بحث لوگو و اوزان نیز به متخصصین نهادهای دیگر حاکمیتی سپرده شود.

وی در ادامه گفت: بی تردید هیچ تولیدکننده‌ای اجازه ذره ای اجحاف به مصرف‌کننده ندارد و باید خاطیان به اشد مجازات محکوم گردند ولی تلرانس موضوعیست که توسط اهل فن بررسی شده و هیچ ارتباطی به کم فروشی و یا گران‌فروشی ندارد، قانون و کارشناسان پس از سال‌ها به این نتیجه رسیده اند و موضوع ابداعی تولیدکنندگان نیست.

این فعال صنعت غذای کشور خاطرنشان کرد: موسسه استاندارد این موضوع را در نظر نگرفته است که اولا محصولات غذایی در اثر هوا، گذر زمان و فعل و انفعالات شیمیایی و فیزیکی، تبخیر ، تخمیر و مرطوب می‌شوند و این موضوعات در صنایع غذایی جز اصول بدیهی است در ثانی هیچ ماشین بسته بندی غذایی حداقل در کشورمان و در بعضی محصولات غذایی حتی در دنیا وجود ندارد که وزن محصول بصورت صدردرصد دقیق بسته بندی نماید.

وی افزود: از سازمان استاندارد درخواست داریم اعلام نمایند که با کدامیک از تشکل‌های فعال تولیدی صنایع غذایی کشور مشورت نموده است.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران عنوان کرد: این فدراسیون از موسسه استاندارد دعوت می‌کند، در جلسه ای که با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان تولیدی تشکیل می‌شود حضور یافته و بخشنامه فوق به لحاظ اجرایی و علمی مورد ارزیابی قرار گیرد.

محسن نقاشی در پایان گفت: این بخشنامه یک تصمیم ناگهانی و بدون نظر خواهی کارشناسان اهل فن می‌باشد و تولید واقعا دیگر توان این آزمون خطاها را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =

دکمه بازگشت به بالا