پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی تجلیل شدند

ریال نیوز : همایش “بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل روز و ابعاد سند ملی و راهبردی صنعت لوازم خانگی و تجلیل از پیشکسوتان این صنعت” با حضور مقامات و تولیدکنندگان این عرصه در محل اتاق بازرگانی ایران و از سوی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز، علیرضا دانیالی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی، با قدردانی از محسن خلیلی عراقی، به‌ عنوان بنیانگذار صنعت لوازم خانگی گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی با بیش از ۲۵۰ تولیدکننده و قطعات وابسته، ۴۰ سال است که برای بهبود وضعیت صنعت و رشد اقتصاد ملی کمک می‌کند.

وی افزود: صنعت لوازم خانگی با حمایت از تولیدکنندگان بزرگ در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به میزان ۶۷ درصد رشد تولید داشته و این رشد فقط کمی نبوده، بلکه کیفی و شامل خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان نیز می‌شود که این اقدام مرهون خدمات همه اعضای حاضر در این صنعت است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی تحریم‌ها را یکی از مشکلات اساسی صنعت لوازم خانگی دانست و افزود : این مهم را به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری اعلام کردیم، امیدواریم اقدامات لازم جهت رفع تحریم‌ها انجام شود‌.

دانیالی با اشاره به رکودتورمی و کاهش قدرت خرید مردم در بازار لوازم خانگی، ادامه داد: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی حدود صفر درصد داشتیم و قدرت خرید مردم ۳۴درصد کاهش داشته، برای حل این مشکل نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه از سوی مسئولان داریم.

وی، از قاچاق به‌ عنوان معضل بزرگ این صنعت نام برد و در این باره، اظهار کرد: ۴۰درصد سهم بازار در اختیار قاچاق است که هیچ کشوری اجازه شکل‌گیری این روند در بازار خود را نمی‌دهد. ممنوعیت واردات به دستور مقام معظم رهبری اعمال شد اما هنوز بعضی از کالاها مشمول این ممنوعیت نمی‌شود، باتوجه به تعداد کافی تولیدکننده در صنعت ما، خواستار این هستیم این ممنوعیت شامل حال این کالاها نیز شود.

دانیالی همچنین به تهیه سند استراتژیک صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: این سند به وزارت صمت ارسال شده و امیدواریم بتوانیم با گفت و گو اشکالات آن را رفع و نقشه راه درستی برای صنعت ارائه کنیم.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی به‌عنوان بزرگترین رویداد صنعت نام برد و افزود که این نمایشگاه در تاریخ ۲۵ تا ۲۸آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا