هشدار ایران به آمریکا درباره ادامه جنگ غزه

ریال نیوز : یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اعلام کرده که تهران از طریق کانال ارتباطی خود به آمریکا گفته که خواستار افزایش بیشتر درگیری میان حماس و رژیم نیست، اما هشدار داده که در صورت تداوم حملات این رژیم به غزه، درگیری منطقه‌ای ممکن است اجتناب‌ناپذیر شود.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی با فایننشال تایمز با رد احتمال گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا گفت: طی ۴۰ روز گذشته پیغام‌هایی میان ایران و آمریکا از طریق حافظ منابع واشنگتن یعنی سفارت سوئیس در تهران ردوبدل شده است.

وی ادامه داد: ما در پاسخ به آمریکا گفتیم که ایران خواهان گسترش درگیری‌ها نیست، اما به دلیل رویکردهای اتخاذی آمریکا و اسرائیل در منطقه، اگر جنایات علیه مردم غزه و کرانه باختری متوقف نشود، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و درگیری بزرگتر ممکن است اجتناب‌ناپذیر شود.

امیرعبداللهیان همچنین در این گفت‌وگو عنوان کرد که درصورت حمله تمام عیار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، آمریکا ایران را تهدید به حمله نکرده است.

وی تاکید داشت: واشنگتن، تهران را به «خویشتن‌داری» دعوت می‌کند درحالی که خود درگیری‌ها در غزه را با حمایت گسترده خود از اسرائیل تشدید می‌کند.

وزیر خارجه کشورمان گفت که پیغام آمریکا به حزب‌الله مبنی بر «خویشتن‌داری» نمی‌تواند گروه مقاومت را نسبت به تصمیم‌گیری‌های‌شان محتاط کند.

امیرعبداللهیان در ادامه اشاره کرد که ارسال ناوهای هواپیمابر آمریکا به منطقه‌ موضع این کشور را تقویت نمی‌کند و تنها باعث آسیب‌پذیرتر شدن ایالات متحده در قبال حملات خواهد شد.

وی افزود: جنگ در منطقه بسط یافته است. همین حقیقت که ارتش یمنی با موشک و پهپاد به اراضی اشغالی حمله کرده نشان‌دهنده بسط یافتن جنگ در منطقه است. این حقیقت که حزب‌الله با یک سوم ارتش اسرائیل در جنگ است نشان‌دهنده گسترش این درگیری است.

دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعای حمله پنتاگون به مواضع ایران در سوریه گفت که یکی مراکز تحت حمله قرار گرفته توسط «مشاوران نظامی ایران برای نبرد علیه تروریست‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در زمان حمله خالی از هرگونه نیرو یا منابعی بوده است».

وی تاکید کرد که «هیچ نیروی ایرانی مورد حمله قرار نگرفته است» وگرنه پاسخ ایران به حمله آمریکا «سخت» می‌بود.

امیرعبداللهیان همچنین عنوان کرد که گروه‌های فلسطینی هیچ‌گاه از ایران نخواسته‌اند که وارد جنگ شود.

وی تصریح کرد: آن‌ها همه چیز دراختیار دارند و خودشان موشک و پهپادهای مورد نیازشان در فلسطین را تولید می‌کنند.

وزیر خارجه کشورمان تاکید داشت که «تقابل واقعی» میان حماس و رژیم صهیونسیتی تنها طی روزهای اخیر آغاز شده است.

وی گفت: حال زمان تقابل رو در روی میان نیروهای اسرائیلی و گروه‌های مقاومت فلسطینی رسیده است. گروه‌های مقاومت هفته‌هاست که منتظر فرارسیدن این زمان بودند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: گروه‌های مقاومت این فاز را به نفع خود می‌بینند و باور دارند که تهاجم زمینی به معنای فلج شدن اسرائیل است.

وی در انتها گفت: می‌توانم با توجه به اطلاعاتی که از طریق دیدارهایم با سران منطقه‌ای کسب کرده‌ام به وضوح بگویم که تعیین‌کننده سرنوشت این جنگ گروه‌های مقاومت خواهند بود و نه اسرائیل. / ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا