واکنش نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران به اهانت مدیر فضای بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد

ریال نیوز : در پي اهانت و اظهارات نادرست رئيس مرکز بهبود فضاي کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارايي در رسانه ملي، نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران بيانيه ي اعتراضي صادر کرد.

به گزارش ریال نیوز، متن بیانیه ابراهیم درستی به سرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحيم

امام علي(ع): هيچ بي شرمي و وقاحتي چون بهتان زدن نيست.

جاي بسي تاسف دارد که يک مدير دولتي به خود اجازه مي دهد به اصناف که امام راحل خميني کبير (ره) بازوان ستبر انقلاب ناميدشان چنين بي محابا حمله کند. آن روز که مقام معظم رهبري مدظله العالي فرمودند: بعضي عادت کرده بودند، يا عادت کردهاند که نسبت به اصناف و کسبه و بازرگانان، به طور مطلق زبان به بدگويي باز کنند؛ اين غلط است، مخاطبشان نه فقط مردم که مسولان دولت هم هستند.

جامعه صنفي نه امروز و ديروز که از آن زمان که تاريخ ثبت کرده، متدين ترين، صادق ترين و خدمتگزارترين افراد جامعه و همراه ترين آنها با علماي اسلام و روحانيت بوده و هستند. اين که در هر جامعه معدود انگشت شمار خطايي مرتکب مي شوند، اتفاقي دور از ذهن نيست، چنانکه به دفعات شاهد بوده ايم که مديراني از بدنه دولت به خطا رفته و عقوبت کار خود را ديده اند. در جامعه صنفي هم اگر خطاکاري هست بايد با آن شخص برخورد شود نه اين که به دليل خطاي يک نفر، جامعه اي سه ميليون نفري اصناف و ۸۳۰۰ اتحاديه صنفي در کشور را مورد اتهام و افترا قرارداد.

ابتدا از رسانه ملي که همواره همراه و يار اصناف بوده است و به دفعات ثبت کننده خدمات اين قشر شريف بوده گلايه مي کنم که نبايد فرصت در اختيار افرادي قراردهد که چنين بي رحمانه خادمان ملت شريف ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي را مورد اتهام قراردهد، همچنين طبق قانون بايد زمان لازم در اختيار اصناف براي پاسخگويي در رسانه ملي قرار گيرد.

گلايه بعدي از دولت است که به مديران مسئوليت ميدهد پيش از آنکه جامعه مخاطب خود را بشناسند. از وزير محترم اقتصاد و دارايي درخواست رسيدگي سريع و برخورد قاطع با اين مدير زير مجوعه ايشان را دارم. وقتي رئيس جمهور محترم تاکيد بر اعتماد بر اصناف دارند و آنها را امين دولت مي دانند، چطور يه مدير مياني دولت به خود اجازه چنين اظهاراتي را مي دهد.

مگر نه اين که تمامي مقامات ارشد دولت ها از بدو پيروزي انقلاب اسلامي اذعان داشتهاند که اصناف همواره يار و ياور دولت بوده اند و در سختترين تنگناها به ميدان آمده اند، پس چه مي شود که رئيس مرکز ملي بهبود فضاي کسب وکار وزارت اقتصاد در گفتگويي تلويزيوني ۸۳۰۰ اتحاديه صنفي در کشور را متهم به داشتن امضاهاي کثيف مي نمايد.

به عنوان يکي از خدمتگزاران مردم، اصناف و انقلاب اسلامي ايشان را به مناظره رو در رو دعوت مي کنم تا اثبات کنم که اصناف از پاکترين و شريفترين اقشار ايران عزيز هستند. اين مدير جوان و تازه از راه رسيده وزارت امور اقتصادي و دارايي پيش از آنکه از نزديک با جامعه صنفي آشنا شود، ظرفيت و توانمندي سه ميليون واحد صنفي را درک کند، آلام، مصائب و مشکلات ۹ ميليون شاغل در اين حوزه را درک کند، چگونه به خود اجازه مي دهد چنين بي پروا توهين کرده و اتهام بزند.

از مديري که براي بهبود فضاي کسب و کار مامور شده است، مي پرسم که تا امروز در اين حوزه چه کرده ايد، چقدر براي اصلاح قوانيني متعدد و موازي که بعضا با هم منافات داشته و گره اي کور ايجاد کرده اند، قدم برداشته ايد. آيا بهتر نبود پيش از آنکه زبان به تخريب اصناف بگشاييد، کمي روي قوانين مطالعه مي کرديد، خيل بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آيين نامه هايي که از سوي دستگاه هاي دولتي صادر شده است را بازبيني ميکرديد تا متوجه شويد که اتحاديه هاي صنفي جز عمل به قانون کار ديگري انجام نمي دهند و اگر قانونا مداري خطا است، ديگري سخني باقي نمي ماند.

آقاي سياح اين که در شهري از مديران يک اتحاديه خطايي سرزده به شما اين اجازه را نمي دهد که کل اتحاديه هاي صنفي کشور را خطاب توهين و اتهام قرار دهيد. به عنوان عضو کوچکي از خانواده بزرگ اصناف اعلام ميدارم اين بي مهري و کم لطفي را به پاي دولت نگذاشته و همچون هميشه در نهايت آرامش و متانت همچنان برعهد خود با مردم و انقلاب باقي هستيم. بار ديگر تاکيد مي کنم براي صيانت از حرمت اصناف و اتحاديه هاي صنفي کشور، رييس مرکز ملي بهبود فضاي کسبوکار وزارت امور اقتصادي و دارايي به مناظره رو در رو دعوت مي کنم تا با بررسي همه جوانب امر مشخص شود که اتحاديه هاي صنفي کشور خادمان اصناف، مردم و مجريان قانون هستند و خطاي يک نفر را نميتوان به کل اين جامعه تعميم داد.

خادم کوچک خانواده بزرگ اصناف

ابراهيم درستي

نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا