ثروتمندترین فرد جهان را بشناسید

به گزارش ریال نیوز به نقل از ویژوال کپیتالیست، پس از ۲۶ سال بزوس اعلام کرد که از سمت خود به عنوان مدیر عامل آمازون کنار می رود و به عنوان رئیس اجرایی برای تمرکز بر روی Blue Origin مشغول به کار می شود.

این شرکت خصوصی اظهار داشت که “درها را به روی همگان باز می‌کند” و قصد دارد New Glenn اولین موشک خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب کند.

طبق آخرین برآوردهایی که در ماه مارس سال ۲۰۲۱ صورت گرفته است جف بزوس کماکان ثروتمندترین فرد در دنیا است و ثروت وی در حال حاضر ۱۸۲ میلیارد دلار برآورد شده است، گفتنی است که وی در ماه مارس سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱۳ میلیارد دلار ثروت داشته است و طی یک سال اخیر بر ثروت وی ۶۸.۶ میلیارد دلار اضافه شده است.

رقیب وی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، دومین فرد ثروتمند در دنیا است که طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته ثروت وی در اوایل ماه جاری میلادی ۱۶۴ میلیارد دلار براورد شده است. گفتنی است که ثروت وی در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار بوده است و طی یک سال اخیر ۱۳۹.۱ میلیارد دلار به ثروت وی افزوده شده است.

ثروتمندترین فرد جهان را بشناسید

برنار آرنو بازرگان، کارآفرین، سرمایه‌دار و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی سومین فرد این فهرست است که ثروت وی طبق آخرین براوردهای صورت گرفته در ماه مارس سال جاری میلادی ۱۵۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است و پس از آن بیل گیتس چهارمین فرد ثروتمند در دنیا است که ثروت وی ۱۲۴ میلیارد دلار  تخمین زده شده است؛ ثروت بیل گیتس در مدت مشابه سال گذشته ۹۸ میلیارد دلار بوده است که ۲۶.۲ میلیارد دلار بیشتر شده است.

وارن بافت سرمایه‌گذار، اقتصاددان و مدیر اجرایی آمریکایی پنجمین فرد این فهرست است که طبق آخرین براوردها ثروت وی در اوایل ماه جاری میلادی ۹۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ گفتنی است که ثروت وی در مدت مشابه سال گذشته ۶۸ میلیارد دلار بوده است و طی یک سال اخیر به ثروت این مدیراجرایی آمریکایی ۲۷.۶ میلیارد دلار اضافه شده است.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک ششمین فرد ثروتمند دنیا است که طبق براوردهای صورت گرفته ۹۵ میلیارد دلار ثروت دارد؛ گفتنی است که ثروت وی در مدت مشابه سال گذشته ۵۵ میلیارد دلار بوده است و هفتمین فرد ثروتمند دنیا نیز لارنس ژوزف الیسون است که یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت اوراکل است. طبق آخرین براوردهای صورت گرفته الیسون ۹۱ میلیارد دلار ثروت دارد.

هشتمین ثروتمندترین فرد در دنیا نیز لارِنس لَری پِیج کارآفرین و مبتکر آمریکایی است که به همراه سرگئی برین گوگل را بنا نهاده است؛ ثروت وی طبق آخرین براوردهای صورت گرفته ۹۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است و پس از آن نهمین و دهمین افراد ثروتمند دنیا به ترتیب سرگئی برین و دنیل گیلبرت هستند که به ترتیب ۸۸ و ۸۳ میلیارد دلار ثروت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا