رشد تولید در ۲۰ محصول صنعتی و معدنی

ریال نیوز : برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش «با سخنگویان» در خصوص بررسی عملکرد وزارت صمت با محمد حسن ترابی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش ریال نیوز، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش «با سخنگویان» در خصوص بررسی عملکرد وزارت صمت با محمدحسن ترابی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت تلفنی گفتگو کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صمت با اشاره به طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: این طرح در مجلس و شورای نگهبان رای آورده است و قرار است مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن اظهار نظر نهایی را انجام دهد. از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم و اقای فاطمی امین در وزارت صمت، ساماندهی بازار خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

محمد حسن ترابی افزایش عرضه خودرو را مهم ترین سیاست وزارت صمت عنوان کرد و افزود: در وزارت صمت این اعتقاد وجود دارد که اگر افزایش عرضه صورت بگیرد، قطعا مسئله عرضه و تقاضا به تعادل می رسد و قیمت های کاذبی که در بازار وجود دارد را شاهد نخواهیم بود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر اینکه این وزارتخانه تابع قانون است، اظهار کرد: اگر مجلس و دیگر نهادهای قانون گذار، مصوبه ای در خصوص طرح ساماندهی خودرو داشته باشند، قطعا وزارت صمت بر اساس آن عمل خواهد کرد.

وی در ادامه به فعالیت های وزارت صمت اشاره و عنوان کرد: وزیر صمت هفته گذشته سفری سه روزه با یک تیم اقتصادی به دمشق داشت؛ در این سفر وزیر صمت با چهار وزیر و همچنین نخست وزیر دولت سوریه دیدار کرد که نتیجه آن دیدارها امضای چهار تفاهم نامه همکاری مشترک بود و در این راستا قرار است بانک مشترک ایران و سوریه تشکیل شود که می تواند سرفصل جدیدی را در همکاری های دو جانبه داشته باشد.

ترابی افزود: رایزنی برای رفع موانع حمل و نقل در تجارت با سوریه و تمرکز بر کاهش ریسک تجارو بازرگانان از مسائلی بود که در سفر وزیر صمت به دمشق مورد توافق قرار گرفت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت هفت ماه گذشته وزارت صمت، گفت: در این مدت دو هزار و 227 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب بخش های صنعت، معدن و تجارت را شاهد بودیم؛ رشد تولید در 20 محصول منتخب صنعتی و معدنی، افزایش 47 درصدی ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی، پرداخت بیش از 102 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و بهره مندی دو هزار و 378 بنگاه تولیدی و طرح های نیمه تمام از تسهیلات مالی از اقدامات وزارت صمت در این ایام بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هفده =

دکمه بازگشت به بالا